Site icon IAS

חברת Swiss WorldCargo הטיסה 14 טון של חיסוני קורונה סינים

Swiss WorldCargo : חיסוני הקורונה מתוצרת סין נחתה בסאו פאולו. צילום יח"צ

מטוס חברת Swiss WorldCargo נחת בסאו פאולו, ב-18 בדצמבר 2020, כשהוא נושא 14 טון של חיסוני קורונה מתוצרת סין. טיסה LX 96 מציריך לברזיל המריאה יום לפני ב-17 בדצמבר אחרי שעשתה את דרכה קודם לכן מבייג'ין לציריך.

10 מכולות מסוג RAP-e2 של Envirotainer הכילו את החיסונים בטמפ' של 2-8 מעלות צלזיוס. בשיתוף עם חברת השילוח PGL Brazil, חברת Swiss WorldCargo השוויצרית ביצעה את המשלוח מטעם מכון בוטנטן (Butantan) הברזילאית, שהיא השותפה לשלב השלישי של החיסון. עם הגעתו התקבל המטוס בברכה על ידי מספר פקידי ממשלה בולטים, בהם מושל סאו פאולו, ז'ואאו דוריה (João Doria). המשלוח הכולל הוביל קרוב ל -2 מיליון מנות של חיסוני COVID-19. שיתוף פעולה והובלה מוצלחים אלה מדגישים עוד יותר את המומחיות הוותיקה של Swiss WorldCargo בתחום הובלה מורכבת של תרופות.

אודות Swiss WorldCargo

Swiss WorldCargo היא חטיבת ההובלה האווירית של חברת התעופה SWISS. מטה החברה ממוקם בנמל התעופה של ציריך, ומציע מגוון מקיף של פתרונות לוגיסטיים להובלת משלוחים בעלי ערך רב לכ -130 יעדים ביותר מ -84 מדינות. לרשת שירותי ההובלה האווירית הנרחבת של Swiss WorldCargo מתווסף צי משאיות העוסקות בהובלה יומית בין מרכזי עסקים מרכזיים. כספקית שירות אמינה וחדשנית בקבוצת לופטהנזה, היא תרומה משמעותית לרווחיות הכוללת של חברת התעופה SWISS.

חיסוני קורנה בעולם

בישראל לא מרבים לדבר על החיסון נגד קורונה הסיני של סינובאק (Sinovac), חברה הממוקמת בבייג'ין ומתמקדת במחקר, פיתוח וייצור של חיסונים. הסינים טרם פרסמו את תוצאות השלב השלישי בניסוי הקליני אך ממהרות לשווק אותו ברחבי העולם. בנוסף, קיימים חיסונים נוספים נגד נגיף הקורונה של חברת מודרנה, שאושר לאחרונה לשיווק על ידי ה-FDA, אסטרה- זניקה, ספוטניק הרוסי והחיסון שמפותח בישראל, במכון הביולוגי.

לאחרונה נחתו גם באינדונזיה משלוחים של החיסון הסיני נגד קורונה ומשלוח נוסף צפוי להגיע בחודש ינואר 2021. החיסון הסיני בדומה לזה של חברת אסטרה- זניקה הוא חיסון מומת בטכנולוגיה מסורתית בהשוואה לחיסונים של פייזר ומודרנה המיוצרים בטכנולוגיה mRNA שבו חלקים מהקוד הגנטי של הנגיף מוזרקים. החיסון של חברת אסטרה – זניקה דומה אך שונה מהסיני מכוון שהוא נגיף שעבר שינוי גנטי של הנגיף שנלקח מקופים.

חברת סינופארם בבעלות ממשלת סין מפתחת גם היא חיסון נגד נגיף הקורונה והוא נמצא יעיל בניסויים שערכה איחוד האמירויות. ב-20 בנובמבר דיווחנו על טורקיש איירליינס קרגו שהטיסה 7 מכולות, המצוידות במערכות קירור ייעודיות, של חיסוני קורונה מתוצרת סין מבייג'ין לסאו פאולו עם עצירת ביניים באיסטנבול.

Exit mobile version