Site icon IAS

חברת תעופה WOW

חברת הלואו קוסט האיסלנדית WOW air ובראשה סקולי מוגנסן– מנכ"ל ובעלים, קיימה הבוקר (ב') מפגש עיתונאים במלון שרתון תל אביב כהכנה להשקת הטיסות מתל אביב לאיסלנד ומשם לצפון אמריקה, בחודש ספטמבר 2017. 

"הסכם השמים הפתוחים המוצלח בעולם"

שר התחבורה ישראל כץ התכבד להגיע הבוקר למפגש העיתונאים ואמר: " אני שמח להיות כאן ואני רואה בזה אירוע מיוחד ומברך את החברה האיסלנדית WOW AIR על הצטרפותה להפעלת טיסות לישראל." לטענתו הקו לצפון אמריקה דורש תחרות מה שיביא עימו שיפור בשירות והוזלת מחירים. "אני מצפה שהתנאים והמחירים יהיו אטרקטיביים, מה שיגביר את התחרות בקווים לצפון אמריקה", הוסיף השר כץ.

"הסכם השמים הפתוחים והסכמים בילטראליים כמו עם חברת WOW air הם טובים למדינת ישראל בהיבט המדיני, כלכלי ותעופתי. יש היום כ-140 חברות שטסות לנתב"ג , אחד המספרים הגבוהים בעולם כמדינת יעד. הבעת אמון למדינת ישראל , לחוסנה ולנמל התעופה בן גוריון. כשהטיסות הן אמינות, טובות וזולות אזרחי ישראל טסים . אני מברך את משרד התיירות על המעורבות שלו ואני חושב שמאוד חשוב לעודד גם הגעת תיירים לישראל . הסכם השמים הפתוחים המוצלח בעולם, מבין כל המדינות בהן נחתמו הסכמי שמים פתוחים, בישראל ההצלחה היא הגדולה ביותר בכל המדדים. זה הגביר את התחרות , הוזיל מחירים , שיפר את השירות ואפשר לחברות הישראליות תחרות הוגנת.", הוסיף השר כץ.

שר התחבורה התייחס גם למכרז ההסעות במוניות לנתב"ג וממנו, מה שהביא לדבריו לירידה של 30% במחירים. "הסכם השמים הפתוחים, שירות המוניות ומוצרי היסוד בנתב"ג מורידים את יוקר המחיה בישראל.", סיכם השר ישראל כץ.

ממשרד התיירות נמסר, כי WOW air הגישה בקשה למשרד לקבלת מענק של 750 אלף יורו, לכיסוי הוצאות השיווק של החברה ולהגברת התנועה לישראל. המענק מוגש בהתאם לנוהל נתב"ג של המשרד, שלפיו מתוגמלת חברת תעופה שטרם טסה לישראל ומיעד שטרם פעלו ממנו טיסות לארץ.

פאולו קואלו: "בלתי אפשרי הוא רק דעה"

סקולי מוגנסן, מנכ"ל ובעלים של חברת התעופה WOW air אמר בפתיחת דבריו: " ברצוני להודות למר כץ על התמיכה הגדולה והאפשרות לטוס לישראל . אחת הציטוטים האהובים עלי ומאוד מתאימים:    "בלתי אפשרי הוא רק דעה" – פאולו קואלו ("Impossible is just an opinion" – Paulo Coelho). כאשר התחלנו את דרכנו כחברת תעופה קטנה לפני 5 שנים לא האמנתי שנפעיל טיסות ישירות מאיסלנד לישראל . אני מאוד גאה להיות פה. ביקרתי בישראל מאז היותי ילד ואמש גם ביקרתי בירושלים וזה ממש בלתי יאומן ".

מה עושה אותה חברת תעופה WOW ?

סקולי מוגנסן פרש את משנתו וחשף את סוד הצלחתה: " מחירים הזולים ביותר, דיוק מבצעי בטיסות, מטוסים חדישים וחיוך גדול, מבטיח מנכ"ל החברה, מכירה ישירה באתר האינטרנט, יחס שווה לכל הנוסעים, טכנולוגיה חדשנית- אחד המרכיבים החשובים להצלחתה , עובדים מאושרים = לקוחות מאושרים. איסלנד משמשת כבסיס פעולה מרכזי ( HUB ) מוצלח לטיסות מאירופה דרך איסלנד לצפון אמריקה, בגלל מיקומה הגיאוגרפי.

מחירים, יעדים ולוח זמנים

"דוגמא קלאסית למחירים אטרקטיביים במיוחד, הם השקת הטיסות מתל אביב לאיסלנד ומשם לצפון אמריקה",ציין מנכ"ל החברה.  

הטיסה מתל אביב לאיסלנד במחיר החל מ-99 דולר ומתל אביב לצפון אמריקה ( ניו יורק, בוסטון, וושינגטון, טורונטו, מונטריאול ) 149 דולר. למיאמי, לוס אנג'לס וסן פרנסיסקו המחיר החל מ- 199 דולר. "אף אחד לא הציע מעולם מחיר כה זול לפני. זה יאפשר לתיירים להגיע לישראל ולישראלים לצאת לחו"ל" אמר סקולי מוגנסן.

החל ממחר המחירים יהיו זמינים עבור הנוסעים הישראלים באתר האינטרנט בכתובת www.wowair.co.il . " הפילוסופיה שלנו אומרת שהנוסעים משלמים רק עבור מה שהם מקבלים. במידה וזה היה הכל כלול המחיר היה הרבה יותר יקר." מציין המנכ"ל

4 טיסות שבועיות תופעלנה בקו, בימים שני, רביעי, חמישי ושבת. הטיסות מת"א יצאו בשעה 8:25 בבוקר ויגיעו לרייקיאוויק בשעה 13:30. הקישור הוא נוח ביותר כאשר לדוגמא: הטיסות למזרח ארה"ב יוצאות מרייקיאוויק בשעה 15:00 -15:30 אחה"צ, הטיסות למערב ארה"ב יוצאות מרייקיאוויק בשעה 17:40-18:45. בדרך חזרה הטיסות יצאו לת"א בשעה 18:15  וינחתו בארץ בשעה 4:40 בבוקר, הטיסות ממערב ארה"ב ינחתו ברייקיאוויק בשעה 13:30-13:45 . בלוח טיסות החורף מ-30 לאוקטובר לוח הזמנים ישתנה, כאשר הטיסות יצאו מת"א בשעה 7:10 בבוקר וינחתו בשעה 13:10 ברייקיאוויק.

משך הטיסה מת"א לריקיאוויק כ-7 שעות, לצפון אמריקה 5 וחצי שעות וכשעתיים המתנה בממוצע, סך הכל כ-15 שעות . זמן ההמתנה יהיה כפוף ללוח טיסות ההמשך, המגוון והמשתנה. החברה מעודדת את נוסעיה לנצל את ההזדמנות ולגלות בזמן העצירה את האתרים, הקולות והטעמים של איסלנד המדהימה. הנוסעים יכולים להפיק תועלת והנאה גדולה אף יותר מהטיסה והעצירה באיסלנד, שכוללת אפשרות לבקר במדינה הקסומה לזמן בלתי מוגבל ולפי בחירתם לפני/אחרי טיסת ההמשך לארה"ב/קנדה.

וואו תציע לנוסעים הישראלים 3 סוגי כרטיסים: ואוו בייסיק, וואו פלוס ו-וואו ביז. וואו בייסיק כולל טיסות, וואו פלוס כולל טיסות, מזוודת טרולי, מזוודה 20 ק"ג לבטן המטוס, בחירת מושב מועדף וביטוח הגנה מפני ביטול טיסה, וואו ביז כולל בנוסף גם בחירת מושב מועדף. כל השירותים כמו מזוודות, מושב מועדף, ציוד הטסה שונה (כמו אופניים) ביטוח הגנה מפני ביטול טיסות והסעה ל/מ נמל התעופה, ניתן לרכישה בנפרד. וואו אייר תאפשר גם לרכוש מושבי XL, XXL  ומושבים גדולים במיוחד, כמו כן, ארוחות ושתייה מהתפריט המגוון של החברה.

החברה מפעילה כיום טיסות ל-32 יעדים מתוכם 10 בצפון אמריקה ו-22 באירופה. היעדים שיושקו השנה יהיו: תל אביב, מיאמי, פיטסבורג, שיקגו, בריסל וקורק ( Cork ).

יעדים פוטנציאלים לשנת 2018/2019 : בייג'ין, שנחאי, ניו דלהי, מומבאי, טוקיו, הונג קונג, סיאול, סיאטל, אורלנדו, דטרויט ועוד.

3 מיליון נוסעים ב-2017

הטיסה הראשונה בוצעה במאי 2012 והטיסה הראשונה לצפון אמריקה המריאה בסתיו 2015.  החברה כוללת 1100 עובדים והיא הטיסה כ-3 מיליון נוסעים ב-2017 (כפול בהשוואה ל-2016 וצפי של 6 מיליון נוסעים בשנת 2019) WOW נחשבת באיסלנד לחברה עם קצב הגדילה המהיר בהיסטוריה של המדינה ועם רווחים של כ-500 מיליון דולר וצפי למיליארד דולר בשנת 2019.

לחברה צי של 17 מטוסים הכוללים: שלושה מטוסי איירבוס A320s , אחד עשר מטוסי איירבוס A321s  ושלושה מטוסי איירבוס A330s. אחד הציים הצעירים בעולם עם גיל ממוצע של שנתיים. השנה יצטרפו לחברה חמישה מטוסי איירבוס A321s והטיסות לתל אביב תופעלנה באמצעות איירבוס neo A321 מטוסים מאוד חסכוניים וזו גם הסיבה מדוע החברה יכולה להציע מחיר כה זול.

סקולי מוגנסן

סקולי מוגנסן הוא המייסד, המנכ"ל והבעלים היחידי של וואו אייר. לפני שייסד את החברה, סקולי הקדיש כ-20 שנה להקמה והשקעה במיזמים חדשניים ומובילים בתחום הטכנולוגיה, המדיה והטלקום בצפון אמריקה ובקנדה. סקולי נבחר לאיש השנה באיסלנד בשנה 2011 ו-2016.  תומך גדול של אומנות ואף תמך במספר גדול של תערוכות וציירים באיסלנד במהלך השנים וממשיך לעשות זאת גם עכשיו באמצעות הקרן המיוחדת  של .WOW air

    

 

Exit mobile version