Site icon IAS

חברת תיירות בריטית לתרזה מיי: חדשי את הטיסות לשארם א שייח

מלון פאר בשארם א שייח. מחירי המלונות זולים משמעותית ממלונות אילת. צילום Depositphotos

בימים האחרונים מתבררת תופעת התיירים הנוחתים בעובדה ועוברים במעבר טאבה לבלות את החופשה במצרים. כאשר ממשלות מצרים ורוסיה יסירו את חרם הטיסות שהטילו על סיני מזה כמה שנים, לא יצטרכו התיירים הבריטים והרוסים לנחות בעובדה ולעבור את הגבול, אלא יטוסו ישירות לשארם א שייח ולריזורטים נוספים בסיני, מה שיוריד את מספר הטיסות לאילת.

חברת התיירות הבריטית Red Sea Holidays, המשווקת אתרי נופש בים האדום,.פנתה אל ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי, ודוחקת בה לחדש את טיסותיה לאתר הנופש המצרי בשארם א-שייח. המכתב נכתב על ידי מנהל החברה, פיטר קירנס, למיי, שהשתתפה בוועידה המשותפת של האיחוד האירופי והליגה הערבית בשארם א שייח. הוועידה נפתחה ביום ראשון ה-24 בחודש, בהשתתפות נציגי 50 מדינות. "אני סמוך ובטוח כי הגעתך ועזיבתך את שארם א שייח היו בטוחות וללא בעיות כמו שהייתך שם", כתב קירנס.

המכתב נשלח את ראשת הממשלה אתמול, יום שני, ואמור לחכות על שולחנה עם שובה לעבודה. בריטניה היא המדינה האירופית היחידה, פרט לרוסיה, שעדיין אינה מאפשרת טיסות לנמל התעופה של שארם, אם כי אין הנחיות בבריטניה מפני ביקור באתר הנופש עצמו.

קירנס הוסיף: "אני כותב כדי לבקש ממך, האם תוכלי לתת עדיפות ולבחון במיידיות את האיסור הנוכחי על מטוסים בריטיים לטוס לנמל התעופה של שארם א שייח".

לדבריו, "בשבוע, שבו שהית גם יומיים בשארם א שייח, טיסות הגיעו לנמל התעופה של העיר מאיטליה, בלגיה, ספרד, פולין, דנמרק ושוויץ, ביחד עם עוד 12 מדינות", כתב קירנס.

מפרץ נעמה בשארם א שייח. קריאה להסרת חרם הטיסות לשם. צילום Depositphotos

לדבריו, כמארגן תיירות עצמאי מוביל המתמחה בחופשות במצרים, בקשתו מגיעה מזוית מסחרית, כמו גם מגישה של הגיון ישר באשר ל"בעיות הבינלאומיות שנגרמות בעקבות החרם הנוכחי על הטיסות, שעומד בתוקף כבר יותר משלוש שנים".

מנהל משרד התיירות המצרי בבריטניה ובאירלנד, עמר אל עזבי, אמר כי בוועידת  הפסגה בשארם השתתפו שרים ונכבדים ברמה גבוהה "וזו הוכחה לכך שאנשים המגיעים לשדה התעופה הזה מרוצים למדי מהצעדים הביטחוניים. עלינו להבין מהממשלה מדוע היא עדיין לא מאפשרת טיסות לשארם א-שייח".

לדברי אלכס טנצר, מומחה ליחסי ישראל-רוסיה, בתקופה אחרונה התנהל מו"מ בין רוסיה ומצרים ומדובר על חידוש הטיסות מרוסיה בתוך כמה חודשים. לא מכבר החלו להציע חבילות נופש לסיני דרך טורקיה בקו רוסיה-איסטנבול- שארם, כאשר החלפת המטוס בטורקיה הופכת את העניין לחוקי מבחינת הרוסים. לדבריו, היו לתיירים מרוסיה תלונות רבות על הטיסות דרך נמל התעופה עובדה בגלל הקושי במעבר הגבול ושעות הנסיעה הארוכות לשארם וחברת פגאס טוריסטיק – שארגנה את הטיסות לעובדה – החלה להציע את הטיסות החדשות דרך איסטנבול.

Exit mobile version