Site icon IAS

חברת התעופה SWISS קיבלה את האיירבוס A320neo הראשון שלה

המטוס החדש של סוויס, אנגלברג A320neo מבית איירבוס. צילום יח"צ

חברת התעופה השוויצרית SWISS קיבלה את המטוס הראשון מסוג A320neo מתוך 25 המטוסים שהזמינה מהיצרנית איירבוס.  המטוס החדש התקבל רשמית בצי המטוסים של SWISS וזכה לשם "אנגלברג" בטקס שנערך בשדה התעופה בציריך.

SWISS מבטאת את מחויבותה לתעופה חסכונית וירוקה ככל שניתן באמצעות רכישת מטוסים מתקדמים ויעילים לטובת טיסות לטווח קצר ובינוני. באמצעות טכנולוגיות המנוע החדשניות שלו, מטוס האיירבוס A320neo צורך כ -20% פחות דלק מאשר מטוסים דומים מהדור הקודם. האיירבוס A320neo החדש של SWISS כולל גם מושבי נוסעים חדשים שפותחו רק לאחרונה ומשפרים באופן מוחשי את נוחות הנסיעה.

עד סוף 2024 SWISS תקבל סה"כ 25 מטוסי A320neo, 17 מתוכם מדגם A320neo ו-8 מתוכם מהדגם הגדול יותר, A321neo. המטוסים הדו-מנועיים החדשים יחליפו בצי המטוסים של SWISS את מטוסי ה-A320 מתוצרת איירבוס ויסייעו להגביר אתע היעילות הסביבתית והאנרגטית של SWISS, באמצעות הטכנולוגיה החדשנית שלהם. עם נחיתתו בציריך, התקבל "אנגלברג" באופן רשמי על ידי משלחת בכירים מהפוליטיקה, עולם העסקים והתקשורת.

רמות צריכת הדלק ופליטת הרעש הנמוכות מתאפשרות הודות לטכנולוגיה מתקדמת של מנועים מתוצרת Pratt & Whitney הצורכים, כאמור, עד 20% פחות דלק מסוגי המטוסים בקטגוריה. בנוסף, המטוסים מצוידים כסטנדרט במחוללי מערבולות המסייעים בהפחתת רעש. כתוצאה מכך, למטוס איירבוס A320neo הממריא יש עוצמת רעש נמוכה בכ-50% מעוצמת הרעש המיוצרת על ידי מטוס דומה.

טקס ההסלנה למטוס החדש של סוויס בנמל התעופה של ציריך. צילום יח"צ

"ה- A320neo יפחית משמעותית את הגיל הממוצע של צי המטוסים של SWISS", אמר מנכ"ל SWISS, תומאס קלר. "ברגע שנקבל את כולם, הגיל הממוצע של המטוסים שלנו יהיה מהצעירים באירופה ויעמוד על כ-9 שנים. השקענו כ-9 מיליארד פרנקים שוויצריים ברכישת 25 מטוסים מסוג זה, השקעה שתשפר משמעותית את הדירוגים הסביבתיים שלנו, היות והפעלת מטוסים מתקדמת ויעילה בצריכת דלק היא אחד האמצעים האפקטיביים ביותר להפחתת ההשפעה האקולוגית של התעופה".

מושבים חדשניים לנוחות טיסה מרבית

האיירבוס  A320neo החדש של SWISS מציע גם נוחות טיסה משמעותית יותר לנוסעי מחלקות התיירים והעסקים, בזכות מושבים חדשים שפותחו על ידי היצרן האיטלקי Geven ומספקים חווית ישיבה מהנה עם חלוקת לחץ ארגונומית על משענת הגב וכרית המושב. המיקום האופקי החדשני של כיס הספרים מעל שולחן המושב מספק יותר מרווח לנוסע. בנוסף, ניתן להשעין את המושבים החדשים עד ל-20 מעלות (במקום 12 בעבר) במהלך שלבי ה"טקסי" בהמראה והנחיתה.

מטוסי ה-A320neo ישמשו את SWISS לטיסות לטווח קצר ובינוני של עד 4,200 ק"מ בתוך אירופה וליעדים בצפון אמריקה והמזרח התיכון. איירבוס A320neo כולל סה"כ 180 נוסעים בשתי מחלקות, תיירים ועסקים.

SWISS היא חברת התעופה הלאומית של שוויץ, המפעילה טיסות ללמעלה מ-100 יעדים ב-43 מדינות ברחבי העולם משדות התעופה של ציריך, ג'נבה ולוגאנו. SWISS משרתת סה"כ למעלה מ-17 מיליון נוסעים בשנה, באמצעות 90 מטוסים המאיישים את הצי שלה. SWISS ידועה כחברת תעופה המדגישה את מדינת האם שלה, שוויץ, ערכי המסורת של שוויץ והמחויבות שלה כלפי המדינה, באמצעות שימוש במוצרי פרמיום איכותיים מתוצרת שוויצרית בטיסותיה. SWISS הינה חלק מקבוצת לופטהנזה וחברה בברית התעופה הגדולה בעולם Star Alliance.

Exit mobile version