Site icon IAS

חברת התעופה לוט משעה זמנית את מטוסי ה-737 מקס שלה

חברת התעופה לוט.מצטרפת למדינות אחרות ומשעה לפי שעה את הטיסות של ה-737 מקס. צילום LOT

חברת התעופה הפולנית לוט החליטה להשעות זמנית את פעילות מטוסי ה-737 MAX של בואינג. החברה מבצעת את השינויים הנדרשים לביצוע חוזי חכירה לשימוש במטוסים נוספים, בכדי לשמור על המשכיות סדירה של הטיסות.

מלוט נמסר כי היא עומדת בקשר שוטף עם יצרנית המטוס ורשויות התעופה בהקשר לחידוש הפעילות האווירית במטוסי ה-737 מקס. "נכון לעכשיו, הפעילות בקווים לישראל נמשכת כסדרה, אך הנוסעים מתבקשים לעקוב אחר לוחות הזמנים של טיסותיהם בחברת לוט", נמסר הערב.

מאל על ביקשו להבהיר כי צי החברה אינו כולל מטוסי 737 מקס.

בואינג נכנסת למשבר עולמי בשעה שממשלות ברחבי העולם מקרקעות את המטוס הנמכר ביותר של החברה בשל חששות בטיחותיים. זאת לאחר ההתרסקות הקטלנית השנייה של ה-737 מקס 8.

בריטניה השעתה את טיסות דגם המטוס ברחבי הממלכה

תמונת מכם עד לרגע ההתרסקות של מטוס אתיופיאן איירליינס באדיס אבבה. צילום אתיופיאן איירליינס

בריטניה חסמה היום, יום שלישי, את טיסות המטוס עד למידע נוסף על צלילתו של מטוס אתיופיאן איירליינס אל סופו, כשהוא נוטל את חייהם שם 157 איש ואשה ליד אדיס אבבה. גרמניה, צרפת, הולנד ואירלנד נוקטות צעדים דומים. רשויות התעופה מאירופה עומדות להטיל איסור דומה, אמר אדם שמכיר את הנושא. כך לפי סוכנות בלומברג.

הבהילות העולמית לעצור את הטיסות, משאירה את בואינג ואת מינהל התעופה הפדרלי מבודדים, אחרי שהביעו אמון במטוס. תחומי שיפוט, כולל סין, אוסטרליה וסינגפור כבר קרקעו את המטוס וכך גם חברות תעופה מאמריקה הלאטינית ועד אפריקה והמזרח התיכון.

התפשטות האיסור לאירופה, תהווה מכה קשה לבואינג כשהיא מתמודדת עם ההשלכות של הטרגדיה האפריקנית.

Exit mobile version