Site icon IAS

חברת התעופה וואו אייר נרכשה על ידי חברת התעופה איסלנדאייר

סקולי מונגנסן, מנכ״ל ובעלי וואו אייר. צילום יח"צ

חברת התעופה וואו אייר – WOW Air –  נרכשה על ידי חברת התעופה איסלנדאייר. וואו אייר תמשיך להתנהל באותה מתכונת כחברת לואו-קוסט לטווח ארוך וכחברה עצמאית. במקביל, כל טיסותיה היומיות ימשיכו לפעול כרגיל כולל לוח הטיסות המתוכננות לקיץ, ביניהן הטיסות לתל אביב.

מן החברה נמסר כי וואו אייר תמשיך במשימה להציע את המחירים הזולים ביותר לאיסלנד ולצפון אמריקה. "המהלך יחזק את שתי חברות התעופה וגם את תעשיית התעופה והתיירות של איסלנד. וואו אייר תהיה חלק מקבוצת איסלנד אייר, כאשר סקולי מונגנסן, מנכ״ל ובעלי וואו אייר, יקבל אחוזים מהקבוצה".

מוגנסן אמר בתגובה: ״אני מאד גאה בהצלחה ובהתפתחות שהשגנו בוואוו אייר בשנים האחרונות. אני מודה על התגובות המצוינות שקיבלנו מהטיסה הראשונה. יצרנו צוות חזק שהשיג הצלחה רבה והיינו לחלוצים בתחום טיסות הלואו-קוסט לצפון אמריקה. תקופה חדשה מתחילה עכשיו כאשר וואוו אייר מקבלת הזדמנות לגדול ולשגשג עם הגב החזק של קבוצת איסלנד אייר, מה שיאפשר לחזק את היסודות של החברה ואף יאפשר להתחרות בשוק הטיסות הבינלאומית בצורה טובה אף יותר״.

לפי רוייטרס, ישולמו כ-18 מיליון דולר בעסקה במטרה ליצור מתחרה חזק בשוק התעופה הבינלאומי ומוגנסן יקבל 272 מיליון מניות באיסלנ אייר במסגרת העסקה. לפי איסלנדאייר, שתי החברות ימשיכו לפעול תחת מותגים נפרדים ויהיה להם נתח משולב של 3.8% בשוק הטראנס-אטלנטי. בימים הקרובים ייפגשו בעלי המניות של איסלנדאייר כדי להצביע על אישור העיסקה.

דיילות וואו אייר. חוזרת לישראל בחודש יוני. צילום יח"צ

החברה נוסדה בנובמבר 2011 ע”י סקולי מוגנסן וטסה כיום לכ-39 יעדים בצפון אמריקה, אירופה והמזרח התיכון – ישראל, החברה תשיק בקרוב (דצמבר 18) קו חדש וישיר מרייקאוייק לניו דלהי בהודו. וואו מציעה תעריפים נמוכים וצי מטוסים מודרני ויעיל. צי מטוסי החברה כולל איירבוס 320A, 321A ו-330A וביניהם מטוסי ניאו 321 ו-330. ל-WOW air יש את אחד מציי המטוסים הצעירים ביותר בעולם בגיל ממוצע של שנתיים.

החברה, שהחלה לפעול בישראל בספטמבר 2017 והציעה טיסות לואו קוסט לטווח ארוך מתל אביב לאיסלנד ומשם ליותר מעשרה יעדים בארצות הברית וקנדה – הפסיקה את טיסותיה לעונת החורף הנוכחי, אך הבטיחה לחזור בקיץ 2019.

באמצע החודש שעבר הודיעה כי היא תפעיל טיסות ישירות מתל אביב בלוח הקיץ הקרוב ואף תגדיל את פעילותה ותפעיל 4 טיסות שבועיות (אחת יותר מהקיץ האחרון). הטיסות יחלו ביוני 2019 ויבוצעו עד סוף אוקטובר 2019.

Exit mobile version