Site icon IAS

חברת דניה סיבוס תבנה את טרמינל הנוסעים בנמל התעופה רמון

במכרז הדגל  לבניית שדה התעופה בתמנע אישרה ועדת המכרזים של רשות שדות התעופה את החברה הזוכה בבניית  טרמינל הנוסעים ואזורי התמך בנמל התעופה הפנים ארצי והבינלאומי "רמון" ש"בתמנע". בהליך מכרזי זכתה חברת דניה סיבוס. עלות הפרויקט כ 400 מיליון ₪.

 

טרמינל הנוסעים החדש יבנה על שטח של כ- 30 אלף מ"ר וייתן מענה ליותר משני מיליון נוסעים בשנה. הטרמינל יכלול אולמות מרווחים לנוסעים,  בטיסות בינלאומיות ופנים ארציות וחנויות "דיוטי-פרי". 

המכרז להקמת הטרמינל החדש יצא לדרך פחות משנה וחצי מאז הנחת אבן הפינה להקמת נמל התעופה.  מגדל פיקוח בשדה רמון אשר נבנה בימים אלה מתנשא  לגובה של כ- 50 מטר, החלו להיסלל מסלולי הנחיתה וההסעה, עמדות חניה למטוסים רחבי גוף ובינוניים, רחבות חניה למטוסי טורבו-פרופ, מגרשי חנייה לכלי רכב ומערך כבישים מהיר בין ארבעה נתיבים, שניים לכל כיוון, שיוביל את הנוסעים משדה התעופה "רמון"  לאילת בתוך 10 דקות בלבד.

בעקבות לקחי מבצע "צוק איתן"  החליט השר כץ להאריך את מסלול ההמראות והנחיתות של שדה התעופה "רמון" ל- 3.6 ק"מ במקום 3.1 ק"מ, דבר שיאפשר לכל סוגי המטוסים,  כולל מטוסי ג'מבו גדולים להמריא או לנחות ב"תמנע" מכל שדה תעופה בעולם ובמטרה לאפשר שדה תעופה אלטרנטיבי נוסף בישראל.

שדה התעופה "רמון" שבתמנע הינו שדה התעופה האזרחי הראשון שנבנה  מהיסוד מאז קום המדינה. השר כ"ץ החליט לקרוא לשדה התעופה החדש בתמנע על שם אילן ואסף רמון,  כאות הערכה והוקרה של מדינת ישראל למשפחת רמון. הקמת שדה תעופה "כחול לבן" בישראל הביא להתעניינות בינלאומית נרחבת של חברות המתמחות בבניית שדות תעופה בעולם. 

נמל התעופה "רמון" ישמש כנמל תעופה נוסף של מדינת ישראל ויחליף את נמלי התעופה "אילת" ו"עובדה לטיסות פנים ארציות ובינלאומיות. עלות הקמת נמל התעופה "רמון" נאמדת ב- 1.7 מיליארד ₪.

כ"ץ  הוסיף וציין כי: "פינוי שדה התעופה הקיים באילת יאפשר את פיתוחה של העיר צפונה , תוספת אלפי יחידות דיור ומלונות בעיר וישפר באופן משמעותי את איכות חייהם של תושבי העיר". שדה התעופה הישן באילת, הממוקם בלב העיר פועל כיום בסמוך למבנים ולבתי מלון דבר המגביל את אפשרות הפיתוח של העיר אילת. הקמת שדה התעופה "רמון" בתמנע תפנה שטחי בניה נרחבים למגורים ובתי מלון ותגדיל את מספר התיירים ומקומות תעסוקה בעיר. 

 

Exit mobile version