Site icon IAS

חברי פורום 15 הרשויות המקומיות לנתניהו: בחן מחדש את סגירת שדה דב

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, נואם במסיבת העיתונאים במאמץ למניעת סגירת שדה דב בתחילת מרץ. צילום עירית רוזבלום

פורום 15 הרשויות המקומיות, בראשות יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וראש עיריית תל אביב רון חולדאי, פנה השבוע במכתב דחוף לראש הממשלה ולשרי האוצר והתחבורה, בדרישה לבחון מחדש את סגירת שדה דב.

הפורום פנה בדרישה להקמת ועדה לבדיקת החלופות לסגירת שדה התעופה, בשל ההשפעה שיש למהלך זה על תיירות הפנים. התאחדות המלונות בישראל שותפה אף היא לדרישה למנוע את סגירת השדה, מדאגה לעתידם של המלונות באילת.

לפי נוסח הפניה: "ראשי הרשויות העומדים בראש השלטון המקומי במדינת ישראל ומייצגים את צרכי הרשויות ותושביהם, מבקשים לפנות אליכם פעם נוספת בנושא הדחוף שבנדון.  בכל פניותינו פרטנו את הצורך הדחוף להתערבותכם בסוגיות עתיד התעופה האזרחית בישראל ובתוכם החשיבות של המשך תפקוד שדה דב כתשתית חיונית ומרכזית.  לצערנו עד היום לא ניתנה תשובה אמיתית ומעשית לבקשותינו אלו, ובתאריך 1.7 מתוכנן להיסגר השדה הצבאי ויחד עימו ייסגר השדה האזרחי ללא חלופה הולמת".

חלק מהחתימות על המכתב לראש הממשלה והשרים בנוגע לסגירת שדה דב

המשך פעילות תקינה של השדה נוגעת לפריפריה בכל הארץ

לדבריהם, היום ברור להם כי שדה התעופה בן גוריון לבדו אינו יכול לתת מענה לצרכי התעופה האזרחית הפנימית בישראל. "התעופה האזרחית הפנימית בישראל הינה תשתית חיונית לנושאי חברה, כלכלה, בריאות, חינוך, תיירות ונושאים מרכזיים נוספים. המשך פעילות תקינה נוגעת גם לעיר אילת – אך גם לשאר רשויות הפריפריה בדרום ובצפון עם מרכז הארץ, מערכת הבריאות, מערכת החינוך, מערכת התעסוקה ועוד תחומים רבים אחרים כקשר חיוני בכל תחומי החיים. אנו קוראים להקים בדחיפות וועדה אשר תבחן את המתווה הנכון להמשך התעופה האזרחית בישראל ותגיש את המלצותיה בתוך זמן קצר, ועד אז לעצור את הליך סגירת שדה דב".

על המכתב חתומים עשרות ראשי ערים ורשויות מקומיות לצד פוליטיקאים מכל הקשת הפוליטית ובהם יו"ר ועדת הפנים של הכנסת ח"כ יואב קיש מהליכוד, שביחד עם הח"כית הפורשת מהעבודה אילת נחמיאס-ורבין ובצלאל סמוטריץ' יו"ר מפלגת האיחוד הלאומי וח"כים נוספים, פעלו עוד בכנסת הקודמת למנוע את סגירת השדה.

במסיבת עיתונאים שנערכה לפני הבחירות מחוץ לשדה דב, דרשו ראשי הערים העיקריות הנפגעות מן המהלך – תל אביב ואילת – לדחות את סגירתו של השדה ולמנוע את הניתוק התעופה האזרחית בין שתיהן.

מפגינים באילת נגד סגירת שדה דב. גורל השדה האזרחי כרוך בזה הצבאי. צילום יח"צ
Exit mobile version