מנתוני משרד התחבורה האמריקני עולה כי תלונות נוסעים, שהוגשו לרשות להגנת הצרכן, במהלך ששת החודשים הראשונים של השנה גדלו בשיעור של 20.3% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
בחודשים ינואר – יוני 2015 , נרשמו 9542 תלונות נוסעים לעומת 7935 תלונות שהוגשו בשנת 2014. בחודש יוני 2015 בלבד הוגשו 2052 תלונות בנושא שירות, גידול של 47.3% בהשוואה ל-1393 תלונות שהוגשו ביוני 2014 ועלייה של 37.5% לעומת מאי, 1492 תלונות. בנוסף, בחודש יוני 2015 חברות התעופה דיווחו על שני עיכובים משמעותיים של שלוש שעות וארבע שעות בטיסות פנימיות ובינלאומיות, שנמצאות בחקירה.
דיוק מבצעי
חברות התעופה האמריקניות פרסמו את הדיוק המבצעי לחודש יוני 2015 שעמד על ממוצע של 74.8% לעומת 71.8% בחודש יוני 2014 ,אך נמוך לעומת חודש מאי 2015 – 80.5%.
ביטולים
חברות התעופה בארה"ב דיווחו בחודש יוני על ממוצע ביטולים בטיסות פנימיות שעמד על 1.8%, שיפור לעומת התקופה המקבילה אשתקד, שעמד על ממוצע של 2% ו-1.1% בחודש מאי האחרון.
איחורים "כרוניים" בטיסות
בסוף חודש יוני, נרשמו 37 איחורי טיסות "כרוניים" בלמעלה מ-30 דקות ב-50% מהמקרים, במשך חודשיים רצופים.
סיבות לאיחורים בטיסות
בחודש יוני, נרשמו איחורים בטיסות בשיעור כולל של 22.97% מהם 6.29% עקב מערכות תעופה לעומת 5.34% בחודש מאי. 8.81% התרחשו בזמן הגעת המטוס לנמל התעופה לעומת 6.62% בחודש מאי. ב-6.97% מהמקרים נבעו בשל בעיות בחברות התעופה(תחזוקה, צוותים) בהשוואה ל- 5.31% בחודש מאי. 0.87% מהאיחורים נבעו בגלל תנאי מזג אוויר קיצוניים בהשוואה ל- 0.73% בחודש מאי. 0.03% בשל בעיות ביטחוניות. 1.81% מהטיסות בוטלו לחלוטין ו-0.38% הופנו לנמלי תעופה אחרים. מזג אוויר הוא פקטור בשני המקרים שצוינו מכוון שהוא גורם לשינוי נתיבים ולהגעה באיחור לנחיתה.
איבוד כבודה
חברות התעופה מדווחות על איבוד כבודה בשיעור של 3.63% לכל 1000 נוסעים בחודש יוני לעומת 3.77% בחודש יוני 2014. בששת החודשים הראשונים של השנה הנתונים מצביעים על 3.52% לכל 1000 נוסעים לעומת 3.84% בתקופה המקבילה ב-2014.
פציעות נוסעים
14 חברות תעופה אמריקניות דיווחו על שיעור פציעות של 0.79% לכל 10,000 נוסעים לרבעון לעומת 1.05% בשנת 2014. בששת החודשים הראשונים נרשמו 0.82% של פציעות לכל 10,000 נוסעים לעומת 1.2% בשנת 2014.
תקריות בעלי חיים
בחודש יוני דווחו על 2 מקרים של פציעה ומוות בקרב בעל חיים, לעומת 13 מקרים בחודש מאי האחרון.
תלונות על שירות לנוסעים עם מוגבלויות
69 תלונות הוגשו בחודש יוני לעומת 83 בחודש יוני 2014 ו-73 בחודש מאי 2015. בששת החודשים הראשונים של השנה נרשמו 364 תלונות, ירידה של 6.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
תלונות אפליה
5 תלונות הוגשו בחודש יוני 2015 בנושאי דת, גזע, לאום ומין לעומת 29 בששת החודשים הראשונים של שנת 2015 ו-32 בינואר – יוני 2014.
דיוק מבצעי
הוואין איירליינס – 90.5%
אלסקה איירליינס – 87.4%
דלתא איירליינס – 82.2%
ספיריט איירליינס – 49.9%
יונייטד איירליינס – 66.3%
רשימת חברות התעופה "המובילות" בביטולי טיסות
ספיריט איירליינס – 4.9%
אקספרס ג'ט איירליינס – 3.5%
הוואין איירליינס – 0.1%
דלתא איירליינס – 0.3%
אלסקה איירליינס – 0.4%