Site icon IAS

וירג'ין אטלנטיק שואפת להיחשב כחברת-דגל אנגלית נוספת

וירג'ין אטלנטיק. . צילום Depositphotos

חברת התעופה הבריטית וירג'ין אטלנטיק דורשת לקבל 150 חלונות המראה ונחיתה (סלוטים) במסלול השלישי שיתווסף לנמל התעופה הית'רו בלונדון. חזונו של המנכ"ל הישראלי של חברת התעופה הבריטית וירג'ין אטלנטיק, שי ויס, הוא להפוך לחברת הדגל השנייה של בריטניה, אחרי בריטיש איירווייס.

שי ויס, מנכ"ל וירג'ין אטלנטיק. טיסות לישראל מספטמבר. צילום יח"צ

המסלול השלישי הוא פרויקט תשתיתי שמתוכנן בלונדון זה שנים אחדות, עם לא מעט התנגדויות, ותוכניות הפיתוח של ויס לוירג'ין נסמכות על המסלול החדש שיוסיף נפח של טיסות, טרמינלים וחניות למכוניות לתעשיית התעופה הבריטית. פתיחתו בשנת 2026 צפויה לספק מקפצה לגידול בקווי התעופה הבינלאומיים מבריטניה. מכיוון שלפי הערכות המסלול השלישי ייצר 350 סלוטים חדשים, לוטשת וירג'ין עיניים ל-46% מהם.

בראיון לאתר Routes Online אמר ויס כי "לטווח הארוך אנחנו שואפים להפוך לחברת הדגל השניה בבריטניה. אנחנו רוצים להבטיח שהמסלול השלישי בהית'רו ינוצל כדי לייסד חברת דגל שניה לטובת הצרכנים והעסקים של בריטניה". לדבריו, החברה תוכל להיהפך לחברת דגל שניה במדינה רק אם יהיה בידיה מספר גדול דיו של סלוטים בהית'רו. "משטר הסלוטים הנוכחי מונע את צמיחתה של וירג'ין אטלנטיק כחברת דגל שניה".

רכשה את Flybe  והזמינה 20 מטוסי A330-900neo

וירג'ין אטלנטיק רכשה לא מכבר את חברת התעופה הבריטית הפנים-ארצית Flybe כחלק מתאגיד שהיא החלק המוביל בו. ויס מאמין שחברת התעופה האזורית, שבסופו של דבר תיכנס תחת המותג של וירג'ין, תעזור לה להעמיק את אחיזתה בבריטניה ולהטיס נוסעים בין ההאבים שלהם. בסלון התעופה האחרון בפריז הזמינה וירג'ין עד 20 מטוסי איירבס A330-900neo.

ויס ציין שגם במדינות אחרות ובהן יפן וקוריאה יש מספר חברות דגל וכי הממלכה המאוחדת יכולה אף היא ליהנות מחברה כזו אם תאפשר לוירג'ין לגדול. כרגע מחזיקים בריטיש איירוויס ו-IAG החברה-האם שלה 55% מהסלוטים בהית'רו, המתחלקים בין החברות בקבוצה – בריטיש איירווייס, ויולינג, איר לינגוס, איבריה ועד לאחרונה Level. וירג'ין, גם בשילוב עם הפרטנרים שלה דלתא ואייר פראנס/קלמ פחות מ-10% מהקיבולת של IAG.

תוכניותיה של וירג'ין אטלנטיק מתפרסות גם מעבר ללונדון: היא משקיעה במנצ'סטר – שם היא מגדילה את קיבולת המושבים ב-20%. כמו כן היא פותחת קווים חדשים ובהם הקו החדש לתל אביב מחודש ספטמבר, וסאו פאולו שבברזיל החל ב-2020.

Exit mobile version