Site icon IAS

התיירות לאילת פורחת ולהצלחה שני אבות

אילת. 56 אחוזי תפוסה בינואר. צילום רון בורקין למשרד התיירות

עונת טיסות החורף לאילת נפתחה היום עם טיסה ישירה של לופטהנזה ונראה שלהצלחה יש שני אבות: שר התחבורה ושר התיירות. שר התחבורה, ישראל כץ, נטל את הקרדיט הבוקר בידיעה בממון של ידיעות אחרונות ולפי נתוני משרד התחבורה, יגיעו בעונת החורף לעיר הדרומית כ-140 אלף תיירים.  לעומתם, שר התיירות, יריב לוין, שרואה בנוהל התמיכה שלו בחברות את בסיס ההצלחה, יצא בהודעה משלו, ולפיה משרדו צופה שיגיעו כ-165 אלף תיירים לפי צפי תפוסה של 80% במטוסים.

לפי משרד התיירות, מאמצי השיווק של המשרד הצליחו להביא טיסות חדשות מלונדון, מאמסטרדם, ממדריד, מפרנקפורט, מציריך, מסופיה, מבודפשט, מוינה ומפראג.  על פי נתוני המשרד, התיירים באילת מוציאים בממוצע 2,200 שקל לא כולל טיסה, בכל חופשה, כך שההכנסות למשק ובעיקר לעסקים הקטנים באילת, צפויות להסתכם בכ-352 מיליון שקל.

הטיסה הראשונה של חברת לופטהנזה נחתה היום באילת עם עיתונאים גרמנים שהגיעו לארץ בהזמנת משרד התיירות. החל מהשבוע תפעיל החברה שתי טיסות שבועיות לעובדה מפרנקפורט, בימי ראשון וחמישי בשבוע. מיד לאחר נחיתת  טיסת לופטהנזה אחה"צ, נחתה לראשונה גם טיסה של חברת אדלוויס, החברה בקבוצת לופטהנזה. מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי נפגש בתחילת השנה עם נציגי החברות הללו ביריד התיירות ITB בברלין וחשף בפניהן את תמריצי המשרד שהופכים את הפעלת הקווים לכדאית.

צוות מטוס לופטהנזה שנחת היום בנמל התעופה עובדה, עם מנכ"ל קבוצת לופטהנזה ישראל, עופר קיש (למטה מימין). צילום יח"צ

רק כ-12% מהתיירים משלבים ביקור גם בירדן או מצרים

לפי סקר משרד התיירות על תיירות נכנסת משדה התעופה עובדה עולה, כי עבור 72% מהתיירים שהגיעו בעונת החורף הקודמת, זהו הביקור הראשון בישראל. בנוסף, מהסקר עולה כי 31% התיירים המגיעים לאילת מבקרים גם בירושלים, 26.3% בים המלח ו-13.4% בתל אביב. כמו כן, עולה כי 66.1% מהתיירים בוחרים ללון בבית מלון או כפר נופש ו-16.8% בדירה שכורה. הנתונים מעידים על כך ש-12.3% בלבד מהתיירים המגיעים לאילת משלבים גם ביקור בארצות השכנות כמו ירדן או מצרים. במשרד מציינים זאת, כנראה, בשל הטענה שישראל מסבסדת תיירים שבמקום ללון באילת עוברים את הגבול לסיני או לעקבה.

שדה התעופה באילת. החורף יגיעו 57 טיסות שבועיות בחורף. צילום עירית רוזנבלום

נוהל התמיכות של משרד התיירות לחברות התעופה, בסך 45 יורו על כל נוסע שנוחת באילת, החזירו את אילת למפת הנופש האירופאית בחורף. המשרד מביא החורף לאילת 57 טיסות שבועיות מאירופה. מתוכן 7 קווים חדשים מערי מקור מרכזיות באירופה: לונדון, אמסטרדם, מדריד, פרנקפורט, ציריך, סופיה, בודפשט, וינה ופראג.

לפי נתוני משרד התיירות, בעונת החורף הקודמת (2017-18) נחתו בעובדה כ-50 טיסות שבועיות, שהביאו לאילת כ-110,000 תיירים, ואשר הכניסו לעסקים המקומיים סכום של כ-250 מיליון שקל.

משרד התיירות משווק את אילת בעולם כיעד נופש עם מזג אויר נוח ברוב ימות השנה. במקביל לכך, משרד התיירות מפתח מוצר תיירותי מדברי, במטרה לחזק את הנגב והערבה.

שר התיירות יריב לוין: ״אילת חוזרת למפת התיירות העולמית. נוהל התמריצים אותו אנו מובילים במשרד התיירות מוכיח עצמו שנה אחר שנה, ובעונת החורף הקרובה נראה שיא של כל הזמנים בטיסות המגיעות לעיר. חברות תעופה מובילות כמו לופטהנזה ואייר אירופה מפעילות טיסות ישירות לעיר, ואני משוכנע כי נמשיך ונראה פריחה עצומה בתיירות לישראל בכלל ולאילת בפרט".

Exit mobile version