התגלה בלאי מתקדם בלהבים של מנועי רולס רויס Trent 1000 TEN בשני מטוסי 787-10 דרימליינר שלה. העיתוי לא יכול להיות גרוע יותר עבור בואינג, הממשיכה להתמודד עם הבעיות של כל מטוסי 737MAX המקורקעים, בגין שתי ההתרסקויות של דגם זה, בגלל שעדיין מטילים ספק בבטיחות המטוס.
מנועי Trant 1000 C הוחלפו במנועי Trant 1000 TEN
בעת שהתגלו תקלות במנועי Trant 1000 C הנובעות מקרוזיה פנימית הסודקת את להבי הטורבינה באזור הלחץ הבינוני של המנועים, וכאשר התגלו בטורבינות רעשי תהודה, המסכנים גם הם את הלהבים – הוחלט ברולס רויס להחליף את כל מנועי Trant 1000 C המותקנים במטוסים בעולם במנועי Trent 1000 TEN. גם באל על הוחלפו 4 מנועי Trant 1000 C שהותקנו בשני מטוסי 787 הראשונים שקיבלה – במנועי Trent 1000 TEN. בשאר מטוסי 787 של אל על מותקנים מנועי Trent 1000 TEN.
צריך להחליף להבים
עתה התגלו סימני בלאי בלהבי הטורבינה במנועי Trent 1000 TEN, במטוסי 787-10 של סינגפור איירליינס שלדבריה, גילתה את התקלות בעת ביצוע בדיקה שגרתית של המנועים. לאור זאת מסרה רולס רוייס, כי יהיה צורך להחליף במנועי החברה את הלהבים הישנים בלהבים חדשים.
בהודעה לסוכנויות ידיעות מסרה רולס רויס: "בעבודה משותפת עם מפעילי המנועים, מצאנו דגימה קטנה של מנועי Trent 1000 TEN שטסו בתנאים מפרכים יותר. עבודה זו הראתה, כי במספר קטן של מנועים אלה צריכים להחליף את הלהבים מוקדם יותר מהזמן שתוכנן".
עכשיו מתכננת יצרנית המנועים הבריטית להאיץ את תוכנית ייצור הלהבים חדשים למנועי Trent 1000 TEN כדי לענות להתחייבויות עתידיות בנושא זה. אם, כי בהודעתה היא מסרה להאיץ ולא למהר.
התקלות הפכו לבעייה של בואינג
בעיית הלהבים המתכלים הפכה לבעיה של בואינג שמטוסי 787 דרימליינר שלה משתמשים במנועי Trent 1000 TEN, בעייה שפגעה באמינותה של יצרנית המטוסים האמריקנית, לאחר השבתת כל מטוסי 737MAX, בעקבות שני אסונות קטלניים של שני מטוסי 737MAX בואינג דרימליינר.באינדונזיה ובאתיופיה.
רולס רויס סבלה מתקלות במנועי Trent 1000 שלה, שבהם חלקים נשחקו קיבלו קורוזיה ונסדקו מהר יותר מהצפוי. החברה אומרת שעתה נמצאים כ-300 מנועיC Trent 1000 בשירות, שיש להחליפם במנועי Trent 1000 TEN, ורולס רויס מקווה לראות את המספר הזה הולך ומצטמצם ל-12 עד סוף 2019.
הבעיות של רולס רויס עם מנועי Trent 1000 החלו לפני כשלוש שנים. זה הגדיל את עלויות החברה במיליארד דולר וחייב את יצרנית הלהבים לחלוק את השוק עם מתחרתה הגדולה ג'נרל אלקטריק. הרגולטורים כבר התערבו, ולעתים אף הגבילו את הטווח המותר לטיסה במטוסים המפעילים מנועי Trent 1000.