Site icon IAS

השר כץ: "הפטור מאגרות בעובדה יינתן עד להפעלתו של שדה רמון"

השר כץ: הפטור מאגרות בעובדה יינתן עד להפעלתו של שדה רמון, בפסח 2017 . ברמון, יינתן פטור מאגרות למשך שלוש שנים. לראשונה, ישראלים הנוסעים לאילת, בטיסות הפנים ארציות יוכלו לערוך קניות בדיוטי-פרי, בדומה לתיירים הנוסעים לחו"ל". 

השר לוין: "אני מודה לשר כץ, על הבאת ההצעה לממשלה, זהו צעד משמעותי נוסף, לעידוד טיסות ישירות לאזור אילת המצטרף לנוהל אילת של משרד התיירות שהחל בשנה שעברה ובמסגרתו ניתן סבסוד של 45 יורו לכל תייר המגיע לאילת בחודשי החורף"

הממשלה אישרה היום (יום ראשון) הצעת החלטה של שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, להעניק פטור מאגרות תעופתיות לכל הטיסות הממריאות והנוחתות בשדה התעופה עובדה, עד להפעלתו של שדה התעופה הבינלאומי רמון, בפסח שנה הבאה.

השר כץ ציין כי מתן פטור מאגרות תעופתיות למשתמשים בשדה התעופה בעובדה נועד לעודד את הפעילות התעופתית הבינלאומית בשדה התעופה עובדה, עד להפעלת שדה התעופה רמון. לדבריו, מדובר בצעד חשוב שנועד להגדיל את מספר התיירים המגיעים לישראל מחו"ל.

שר התיירות, יריב לוין, בירך את הממשלה על אישור ההצעה והודה לשר כץ על הבאת ההצעה ואישורה, "זהו צעד משמעותי נוסף, לעידוד טיסות ישירות לאזור אילת המצטרף לנוהל אילת של משרד התיירות שהחל בשנה שעברה ובמסגרתו ניתן סבסוד של 45 יורו לכל תייר המגיע לאילת בחודשי החורף", אמר לוין והוסיף כי בחורף האחרון הגיעו לאילת יותר מ-50 אלף תיירים מחו"ל ובחורף הקרוב צפויים להגיע יותר תיירים, בעקבות הצעד המשלים של ביטול האגרות.  

שדה התעופה בעובדה משמש כיום לקליטת חלק מטיסות השכר הבינלאומיות לאילת בעיקר ממדינות אירופה כמו צרפת, הולנד, גרמניה ואיטליה. כמו כן משמש השדה לטיסות  Low cost כמו חברת ריינאייר, המוכרת טיסות מוזלות. לדברי כץ, ביטול האגרות יעודד חברות לאו קוסט  נוספות לטוס לעובדה.

אם חברות התעופה "יגלגלו" את הפטור מהאגרות לנוסעים, המשמעות היא הנחה משמעותית במחירו של כרטיס טיסה הלוך ושוב. יצוין, כי בחודשים ינואר-אוגוסט 2016 עברו בנמל התעופה עובדה כ-70 אלף נוסעים. מדובר בגידול של 163% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.  

בנוסף לכך החליט השר כץ  להעניק פטור מאגרות תעופתיות למשך שלוש שנים לכל הטיסות הנוחתות והממריאות בנמל התעופה הבינלאומי רמון, ע"ש אילן ואסף רמון. שדה התעופה החדש רמון שבתמנע, שיחליף את שדה התעופה הישן של אילת, יחנך באפריל 2017. 

השר כץ ציין כי עם פתיחתו של שדה התעופה בתמנע יוכלו גם נוסעים ישראלים הטסים לאילת, בטיסות הפנים ארציות לערוך קניות בדיוטי פרי, המוקם בימים אלה בנמל ולרכוש מוצרים ללא מיסים, בדומה לדיוטי פרי הקיים בנתב"ג. הדיוטי פרי בתמנע יכלול חנויות הפטורות ממיסים. הרכב המוצרים יהיה דומה לנתב"ג ויכלול בין השאר אלכוהול, סיגריות, בגדים, ומוצרי מזון. 
"המטרה היא לחזק את העיר אילת ולגרום לישראלים להעדיף את אילת על פני מקומות אחרים בחו"ל. אני משוכנע כי הרבה מאוד ישראלים יעדיפו לטוס לאילת כאלטרנטיבה למקומות אחרים", הוסיף השר כץ.

שדה התעופה בתמנע מתקדם כיום בקצב מואץ. רשות שדות התעופה (רש"ת) סיימה לאחרונה את הקמתו של מגדל הפיקוח בשדה כמו כן הושלמו בניית מסלולי ההמראה והנחיתה ורחבות החנייה של המטוסים.

נמל התעופה "רמון" הוא הנמל האזרחי הראשון שנבנה מאז קום המדינה. השדה החדש, שיחליף את נמל התעופה של אילת, ישמש כשדה תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל, בעיקר לטיסות לאירופה וממנה, וכן לטיסות פנים ארציות. שדה התעופה ישמש גם כשדה אלטרנטיבי לשעת חירום. עלות הפרויקט נאמדת בכ- 1.7 מיליארד שקלים.       

שר התחבורה הוסיף כי פינוי שדה התעופה הקיים באילת, יאפשר את פיתוחה של העיר צפונה, וישפר באופן משמעותי את איכות חייהם של תושבי העיר. "הפרויקט יצור אלפי מקומות עבודה חדשים עבור עובדים שיועסקו בנמל, באופן ישיר ועקיף". לדבריו, עם הפעלת הנמל החדש בתמנע, יתפנה שטח של כרבע מגודלה של העיר אילת, לצורך פיתוח העיר.

הטרמינל המרווח ייתן מענה לכ-2 מיליון נוסעים בשנה, ברמת שירות גבוהה. כמו כן יכלול הפרויקט עמדות חניה למטוסים רחבי גוף ובינוניים- טורבו- פרופ, אזורי תפעול, מערך כבישים חדש ומהיר ומגרש חניה ל-600 כלי רכב פרטיים.

 

Exit mobile version