Site icon IAS

השימוש בפייסבוק בבחירת יעד החופשה

כחלק מן השירות הנרחב לחבריה, עוסקת ההתאחדות באופן מתמשך בניטור הסביבה העסקית המתחדשת בתחום הנסיעות והתיירות ובחקר ההתפתחויות בנושאים אלה, כמו השימוש בטכנולוגיות חדישות, אשר משיקות לתחומי העיסוק של יועצי התיירות.

 

במסגרת חקר זה הזמינה ההתאחדות סקר לקוחות מעודכן שהתמקד הפעם בבחינת השימוש שעושים לקוחות ברשת החברתית פייסבוק לקראת בחירת יעד חופשה בארץ ובחו"ל.

 

הסקר המקוון נערך ע"י חברת Zeta Tools והשתתפו בו 504 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת ( +18), טעות הדגימה המרבית היא 3.7%.

 

עיקר הממצאים העולים מן התשובות לסקר:

רק 18% מכלל האוכלוסייה מדווחים כי הם מתייעצים עם חברים בפייסבוק בבחירת יעד חופשה בארץ ובחו"ל. מתוכם מי שהיו בשנה האחרונה בחופשה בארץ, מתייעצים מעט יותר בהשוואה לאחרים.

 

אין הבדל משמעותי בשיעור ההתייעצות בין גברים לנשים בנושא זה.הורים לילדים מתחת לגיל 18 מרבים יותר להתייעץ עם חברים בפייסבוק בבחירת יעד חופשה. ככל שרמת ההשכלה גבוהה יותר, שיעור ההתייעצות עם חברים בפייסבוק יורד. אנשים בעלי הכנסה ממוצעת מתייעצים יותר מבעלי הכנסה גבוהה מהממוצע.

 

מכך, הפרופיל הממוצע של המתייעץ עם חברים בפייסבוק בבחירת יעד חופשה, בארץ ובחו"ל:

נשים וגברים, הורים לילידים מתחת לגיל 18, בעלי הכנסה ממוצעת, השכלה תיכונית מלאה+לימודי מקצוע, אשר היו בשנה האחרונה בחופשה בארץ.

 

ומה מסייע הסקר זה לגבי התנהלות יועצי תיירות בפייסבוק?

התנהלות בפרופיל אישי אשר במסגרתה ברור לחבריכם בפייסבוק כי אתם יועצי תיירות. כדי שחבריכם יראו אתכם בפייסבוק, הקפידו להיות איתם באינטראקציה מתמדת: לייק/ תגובה עניינית יגבירו את הנראות שלכם בניוזפיד של חבריכם.

 

מומלץ לא להשתמש בפרופיל שלכם כ"לוח מודעות" אלא להציג בו תוכן המעניין אתכם באופן אישי, אשר מייצג את האדם שאתם- ובכלל זה עיסוקכם. בהתנהלות כזאת, תהיו חשופים גם לקהל היעד המתייעץ עם חברים.

 

כאשר אתם מציגים את האדם שהינכם- אשר יש לו גם מקצועיות וידע, והחברים מזהים ומכירים אתכם, גדל גם הסיכוי שיפנו אליכם לא רק להתייעצות, כי אם גם לרכישה.

 

Exit mobile version