Site icon IAS

הרשויות המקומיות מגבילות את הפעילות בנתב"ג

רובי הרשקוביץ, מנכ"ל בריסל איירליינס בישראל בביקורת נוקבת על הגבלת הפעילות בנתב"ג בעקבות  עתירות הרשויות המקומיות נגד משרד התחבורה:

 

"בעוד ממשלת ישראל ממנפת את נושא 'השמיים הפתוחים' נעלמים מעיני הציבור תמרוני בעלי העניין אשר לבסוף מכבידים ומייקרים את התיירות, המסחר והתעופה לתושבי מדינת ישראל".

  

"דו"ח ניתור הרעש של רשות שדות התעופה לחודש פברואר מראה אפס חריגות מתוך כ-3500 המראות ונחיתות בנתב"ג, בכל שעות היממה. ככלל ולאורך השנים, דו"חות רש"ת מוכיחים ש-99,9% מהטיסות הפועלות בנתב"ג עומדות בתקני הרעש הקפדניים ביותר.

הדבר לא עמד לצד משרד התחבורה בעת עתירות החוזרות ונשנות של הרשויות המקומיות בהן בונים אשפי נדל"ן מגדלים ואחוזות שעדיין משווקים בשעה זאת בלב שמורת דיונות החול האחרונות בגוש דן".

 

"המדינה מבקשת לקדם את התעופה ומפתחת את נתב"ג. חברות התעופה משקיעות את מיטב כספן במטוסים עם מנועים בתקנים סביבתיים מתקדמים ביותר. מנגד, סוחרי קרקעות וקבלנים משלבים ידיים עם רשויות מקומיות שמפשירות קרקע המיועדת לשמירת ערכי טבע. כדי להשיג את אישור הועדות המקומיות, מוגשות עתירות נגד משרד התחבורה במטרה להגביל את הפעילות בנתב"ג באמתלות מתחסדות של שמירה על איכות הסביבה, למרות ההשקעות הכבירות שנעשו על ידי ממשלת ישראל כדי לקדם את הבטיחות ואת הפיתוח של תנועת הטיסות".

 

"למרבה הפלא, באף אחד מהפרויקטים המשווקים תחת גלגלי המטוסים הממריאים מוזכרת סמיכות נמל התעופה. להיפך, מהללים את פסנתר הכנף שיוצב בלובי הבניינים, כיאה למשתכנים חובבי תרבות. ממשלת ישראל נדרשה להגביל עוד יותר את שעות פעילות נתב"ג למרות פרויקט שדרוג מסלולי ההמראה שערך 3 שנים".

 

"כתוצאה מהנהלים שנכפו על נתב"ג בעקבות העתירות קורקעו בעל כורחם קרוב ל-2000 נוסעים ב-9 טיסות ממוצאי שמחת תורה האחרון. חלק מהטיסות התבטלו בגלל הגבלת שעות צוות ואחרות התעכבו שעות רבות על הקרקע, על כל הנזק המשתמע לנוסעים, למשלוח המטענים ולחברות התעופה. באותה שעה נמשך שיווק הקרקעות בחדווה", סיכם רובי.

Exit mobile version