Site icon IAS

הרווח השנתי של איזי ג'ט הסתכם ב- 427 מיליון פאונד

על פי תוצאותיה העסקיות לשנה שהסתיימה ב-30 בספטמבר סיימה איזי ג'ט את השנה עם רווח אחרי מס של 427 מיליון פאונד. תוצאה זו הושגה כתוצאה מגמישות תפעולית שהפעילה החברה בסביבה עסקית מאתגרת, שומרת בכך את האסטרטגיה המוצלחת שלה, בשמירה על עמדות סלוטים גבוהות בנמלי התעופה בה היא פועלת.

הכנסותיה של איזי ג'ט בתום שנת הכספים שהסתיימה ב-30 בספטמבר היו 4.669 מיליארד פאונד, ירידה של 0.4% והכנסה פר מושב 58.46 פאונד ( ירידה של 6.4% ו 6.9% לפי שער מטבע קבוע). ירידות אלה משקפות את ההשפעות של גורמים חיצוניים, בסביבה העסקית הלא פשוטה, ששררה בתקופה המדווחת.

גמישות המודל העסקי

הודות לגמישותו של המודל העסקי של החברה ויכולתה להיענות לביקושים גם בתנאים מאתגרים, היה הרווח לפני מס 495 מיליון פאונד והרווח אחרי מס היה 427 מיליון פאונד. בתקופה זו טסו בחברה מספר שיא של נוסעים – 73.1 מיליון, המהווה גידול של 6.6%, שנה אחר שנה, עם תפוסת שיא של 91.6%, כמעט זהה לתפוסה של 91.5% ב-2015.

עלות כוללת למושב השתפרה ב 2.0%, וירדה ל-52.26 פאונד, (ירידה של 4.6% לפי שער מטבע קבוע). עלות למושב, בקיזוז דלק, עלתה ב 2.6% ל-38.31 ליש"ט, והשתפרה ב 1.1% למושב לפי שער מטבע קבוע, מעט גבוה מהיעד, ולמרות רמה גבוהה של הפרעות בסביבה העסקית.

כחלק ממדיניות התשלום של איזי ג'ט, המסתכמת ב-50% מרווחי החברה לאחר מס, שמאפשרת להעניק דווידנד של 53.8 פני למנייה, לעומת 55.2 פני למנייה ב-2015. החברה סיימה את השנה עם תזרים מזומנים של 213 מיליון פאונד, בהשוואה ל- 434 מיליון פאונד ב-2015.

שנה שלישית של ירידת מחירים

קרולין מקול, מנכ"ל איזי ג'ט: "איזי ג'ט הצליחה להוכיח גמישות תפעולית בשנת 2016, בעטיים של אתגרים משמעותיים שכללו סדרה של אירועים חיצוניים ותהפוכות בשערי המטבע. במשך השנה הטסנו מספר שיא של 73 מיליון נוסעים, שנהנו זו השנה שלישית ברציפות מירידת מחירים. הערך הנפלא הזה, המשולב עם השירות הידידותי שלנו והרשת המובילה באירופה, מביאה לכך שנאמנות הלקוחות לחברה ממשיכה לצמוח, כש- 54 מיליון מהם נסעו איתנו שוב ב- 2016, גידול של 21 מיליון לעומת לפני חמש שנים.

עוד מסרה מקול, כי "צוות החברה פעל במרץ במהלך השנה כדי לחסוך בהוצאות ולהבטיח את מעמדנו תוך כדי צמיחה מבוקרת. הדבר אפשר לאיזי ג'ט להשיג רווח של כמעט חצי מיליארד ליש"ט ולחלק דיווידנד בהתאם למדיניות שלנו של 50% מהרווחים".

במבט קדימה נשארת מקו אופטימית ומציינת כי "המודל של איזי ג'ט נשאר איתן כמו גם הביקושים, ואנו ממשיכים לראות הזדמנויות בטווח הבינוני שיביאו לצמיחה בהכנסות, צמיחה ברווחים והחזר לבעלי המניות. בסביבה עסקית קשה חברות חזקות כמו איזי ג'ט רק יתחזקו ואנו נמשיך לבנות ולפתח את הרשת הקיימת שלנו. כמחצית מהגידול שלנו בשנה הבאה יהיה בבריטניה, עם צמיחה חזקה גם בשוויץ, צרפת ואיטליה. האסטרטגיה שלנו לחזק את מעמדנו בנמלי תעופה מרכזיים, תביא לגידול דו ספרתי בבסיסים מרכזיים כמו לונדון, מנצ'סטר, ונציה, ברלין ואמסטרדם".

 

 

Exit mobile version