Site icon IAS

הרווח הנקי של קבוצת לופטהנזה ירד ב-55%

הרווח הנקי של קבוצת לופטהנזה במחצית הראשונה של השנה, ירד ב-55% והסתכם ב-429 מיליון יורו, בהשוואה ל-954 מיליון יורו בתקופה המקבילה בשנת 2015. אבל אם מתעלמים מהשפעות חד פעמיות שהיו במחצית הראשונה של 2015, התוצאה השנה של הרווח הנקי היא פחותה במעט מהתוצאה ב-2015, כי במשך הרבעון הראשון של 2015, כללה התוצאה השפעה חיובית בגין המרה מוקדמת בסכום של 503 מיליון יורו של איגרת-חוב להמרה של חברת JetBlue.

הכנסות

הכנסות הקבוצה במחצית הראשונה של השנה הגיעו ל-יותר מ-15 מיליארד יורו. מתוכם כ-11.6 מיליארד הכנסות מהפעילות המבצעית.

תזרים מזומנים

תזרים המזומנים במחצית הראשונה של השנה מפעילות שוטפת של החברה ירד ב-13% ל-2.2 מיליארד יורו, המשקף הססנות מצד לקוחות לבצע הזמנות עתידיות. אבל, עם ההשקעות התקופתיות הירידה גדולה יותר, כשתזרים המזומנים החופשי עדיין גדל ל-1.1 מיליארד יורו, כשב-2015 הוא היה 1 מיליארד יורו.

יחס הון עצמי

יחס ההון העצמי (בודק את אחוז הנכסים הממומן ע"י הון עצמי) ירד ל-10.4%, בהשוואה ליחס הון של 18.0% בסוף שנת 2015, בעיקר בגלל גידול בהפרשות לקרן פנסיה בתגובה לירידה ריבית שער הניכיון ל-1.6% על פי תקן לדיווח כספי בינלאומי  (IFRS – International Financial Reporting Standard), בהשוואה ל-2.8% בסוף שנת 2015.

בהתאם לשער ניכיון דומה ברבעון הראשון של שנת 2015 (1.7%), יחס ההון העצמי של 7.5% היה אז נמוך משמעותי מרמתו הנוכחית, מה שמאשר את היציבות הפיננסית המשופרת של קבוצה לופטהנזה.

הסכם הדיילים

תוצאות המחצית הראשונה של השנה לא כוללות עדיין את השפעת הסכם הגישור הבא עם איגוד הדיילים (UFO), כאשר מערכת הפרישה שלהם תועבר להטבה מוגדרת מראש – הסכם שעדיין לא אושרר. מה גם שהסכם התעריף החדש ישפר במידה ניכרת את יחס ההון.

להשפיע על השינויים

"קבוצת לופטהנזה השיגה במחצית הראשונה של השנה תוצאה מוצקה", אומר קארסטן שפהר (Carsten Spohr), יו"ר מועצת המנהלים והמנכ"ל קבוצת לופטהנזה. "אנחנו מתקדמים היטב ביישום שלושה עמודי האסטרטגיה שלנו. אנו רואים התקדמות בכל התחומים שבהם אנו יכולים להשפיע בעצמנו על שינויים, במיוחד עבור במבני העלויות שלנו והצמיחה של יורוווינגס, כשההתפתחות מתקדמת היטב".

עוד ציין שפהר, כי "בוא זמנית צריך להתכונן בתעשייה שלנו למחצית שנה שנייה קשה. לפיגועי הטרור באירופה וגם לחוסר הוודאות הפוליטית והכלכלית ישנה השפעה גדולה ומוחשית על נפח הנוסעים. ההזמנות העתידיות, בפרט עבור שירותי הטיסות ארוכות הטווח לאירופה, ירדו באופן משמעותי".

 

 

Exit mobile version