Site icon IAS

הצהרת חברת איירבוס על תאונת מטוס ג'פאן איירליינס

ג'פאן איירליינס: מטוס איירבוס A350-900. צילום איירבוס

בעקבות התאונה שבה מטוס איירבוס של חברת ג'פאן איירליינס התנגש במטוס משמר החופים (ביום ג') מסוג DASH 8 – גרם למותם של 5 חברי משמר החופים היפני, והתלקח על מסלול הנחיתה,  מפרסמת יצרנית המטוסים איירבוס הודעה:

"איירבוס מצטערת לאשר שמטוס מסוג איירבוס A350-900 המופעל על ידי חברת ג'פאן איירליינס (Japan Airlines) היה מעורב בתאונה במהלך טיסה מספר JAL516 מנמל התעופה סאפורו ניו צ'יטוס לנמל התעופה הבינלאומי האנדה זמן קצר לאחר 17:47 (שעון מקומי) ב-2 בינואר 2024. כל 367 הנוסעים ו-12 אנשי הצוות של המטוס פונו בשלום".

"מטוס האיירבוס A350-900 התנגש במטוס DHC-8 בנחיתה בהאנדה. הרשויות היפניות אישרו מאז שלמרבה הצער חמישה מתוך ששת האנשים שהיו בסיפון ה-DHC-8 לא שרדו. הנסיבות המדויקות של האירוע עדיין אינן ידועות. המטוס המעורב בתאונה, הרשום במספר JA13XJ, היה MSN 538, שנמסר לג'פאן איירליינס מפס הייצור ב-10 בנובמבר 2021. הוא הונע באמצעות מנועי רולס רויס טרנט XWB".

"בהתאם להמלצות נספח 13 של ארגון התעופה האזרחית הבינלאומית (ICAO), איירבוס תספק סיוע טכני ל-Bureau d'Enquêtes et d'Analyses (BEA) של צרפת ולמועצה לבטיחות התחבורה של יפן (JTSB) האחראית על החקירה. לצורך כך, איירבוס שולחת כעת צוות מומחים כדי לסייע לרשויות. עדכונים נוספים יסופקו ברגע שמידע נוסף יהיה זמין ואיירבוס תהיה מוסמכת לשחרר אותם. הדאגות והאהדה שלנו מגיעות למשפחות, לחברים וליקירים שנפגעו מהתאונה".

Exit mobile version