Site icon IAS

הפתעה: ריינאייר רוכשת את ניקי

בצעד מפתיע, הסכימה חברת ריינאייר לרכוש נתח ראשוני של 24.9% בחברת LaudaMotion,  שמה החדש של היורשת של חברת ניקי, לאחר שהבעלים הקודמים שלה, חברת אייר ברלין, פשטה את הרגל.  ריינאייר מתכוונת להשתלט בהקדם על כ-75% ממניות LaudaMotion.  כך הודיעה חברת הלואו-קוסט האירית הגדולה ביום שלישי השבוע בדבלין. עוד נמסר, כי מחיר השתלטות על 75% ממניות LaudaMotion יהיה פחות מ-50 מיליון יורו, בתוספת של 50 מיליון יורו עבור עלויות התפעול.

ההחלטה מאתגרת את קבוצת לופטהנזה, שגם היא התכוונה לרכוש את LaudaMotion,  אבל רשות התעופה של האיחוד האירופי התנגדה למהלך. בשלב זה עדיין לא ברור אם הרשות האירופית תאשר גם את עסקת הרכישה של ריינאייר.

LaudaMotion חברת הלואו-קוסט האוסטרית, היא חברת התעופה היורשת של ניקי, החברה-הבת של אייר ברלין, שנרכשה על ידי ניקי לאודה מייסדה בעבר (שהחליף את שמה), לאחר פשיטת הרגל של אייר ברלין. לאודה, נהג מרוצי פורמולה 1 בעבר, רכש את החברה, על פי הערכות בתקשורת תמורת 47 מיליון יורו, לאחר שניסיון ההשתלטות של לופטהנזה על ניקי נתקל בהתנגדות רשות התעופה של האיחוד האירופי.

"חברת  LaudaMotion תהנה מאוד מן השותפות", מסר מנכ"ל ריינאייר מייקל קווין אולירי (Michael Kevin O'Leary), "חברת התעופה תקבל גישה לצי ריינאייר ואת המשאבים הכספיים של החברה ולכן LaudaMotion תגדל מהר יותר", הדגיש אולרי.

ניקי לאודה יהיה יו"ר מועצת המנהלים

עוד נמסר, כי  ניקי לאודה ימשיך להוביל את חברת LaudaMotion וליישם את האסטרטגיה שלו. "שחקן חדש בעולם התעופה נולד", אמר לאודה על העסקה, וציין שהוא "נפעם" מן השותפות.

המעניין הוא, שרק ביום שישי שחלף הכחיש לאודה, בן 69, שמועות על כניסת ריינאייר לחברתו. "אני יודע אפס – ולכן לא יכול להגיד יותר", אמר לעיתונאים בווינה. אבל עכשיו ברור, כי לאחר השתלטות האירים הוא יהיה יו"ר מועצת המנהלים של  LaudaMotion.

NIKI

ריינאייר תשלם פחות מ-50 מיליון יורו עבור 75% ממניות LaudaMotion, אבל תשלם 50 מיליון יורו נוספים עבור עלויות התפעול. המטרה לעזור ולחזק את החברת הלואו-קוסט האוסטרית ולהגדיל את הצי של LaudaMotion ל-21 כבר בקיץ הקרוב. נכון להיום, צי מטוסי LaudaMotion מונה 14 מטוסי איירבוס A320, כאשר התוכנית העתידית היא להרחיב את הצי ל-30 מטוסים, בתוך שלוש שנים. ריאנאייר עצמה מפעילה כיום צי של יותר מ-430 מטוסי בואינג 737.

ניקי, או בשמה החדש LaudaMotion, הטסה ליעדי נופש תיירותיים מגרמניה ואוסטריה, נתפסה כחלק אטרקטיבי בעקבות חדלות הפירעון של אייר ברלין, כשבסופו של דבר העסקה בוצעה עם ריינאייר, לאחר ניסיונות הרכישה של לופטהנזה וחברות תעופה נוספות.

ההשפעה באוסטריה

אנליסטים טוענים, כי הצעד המפתיע של ריינאייר הוא בדיוק מה שמפריע לקבוצת לופטהנזה, שתאלץ עתה לא רק להתמודד עם קיבולת ריינאייר בגרמניה, אלא גם עם ההשפעה שתהיה לה עכשיו באוסטריה.

בדרך כלל, חברות לואו-קוסט מהוות כ-10%-20% מהתנועה בנמלי התעופה של גרמניה, אולם אחרי קריסת אייר ברלין, מנצלות החברות הללו את ההזדמנות כדי להרחיב את פעילותן כמו, למשל, איזי ג'ט, שרכשה את פעילותה של אייר ברלין בנמל התעופה טגל בברלין והחלה להתחרות בנתיבים המקומיים בלופטהנזה.

Exit mobile version