Site icon IAS

הפייט על הקו למנצ'סטר

"אנחנו מתכוונים להתחרות היטב מול איזי ג'ט בטיסות ממנצ'סטר לתל אביב. המחירים, יציאת הנוסעים מטרמינל 3 וצוות דיילים חייכני הנותן הרגשה ביתית במטוס", אמר אמש במפגש כתבים, אדריאן טיי (Adrian Tighe) המנהל המסחרי של חברת מונרך איירליינס, שהגיע לישראל עם הטיסה הראשונה של החברה ממנצ'סטר.

אתמול חנכה חברת התעופה  מונרך איירליינס קו ישיר וסדיר נוסף לארץ, ממנצ'סטר שבצפון אנגליה לנמל התעופה בן גוריון (נתב"ג). את טיסותיה לישראל החלה מונרך איירליינס, השייכת לקבוצת מונרך לתעופה ותיירות העצמאית, בדצמבר 2015, עם שתי טיסות ישירות בשבוע לתל אביב וטיסה אחת לנמל עובדה ליד אילת.

הטיסות למנצ'סטר

טיסות החברה למנצ'סטר יופעלו באמצעות מטוס איירבס A320 שבו 174 מושבים, שלוש פעמים בשבוע בימי שלישי, חמישי ושבת. הטיסות מתל אביב למנצ'סטר מתוכננות להמריא מטרמינל 3 בנתב"ג ביום שלישי בשעה 18:25 עם הגעה משוערת למנצ'סטר בשעה 22:10, ביום חמישי בשעה 19:40 עם הגעה משוערת למנצ'סטר בשעה 23:25 ובמוצאי שבת בשעה 23:10 עם הגעה משוערת בשעה 02:55.

מחירים ארוחות ותנאים

לרגל השקת הקו , כרטיס טיסה יעלה החל מ-37 דולר לכיוון מתל אביב למנצ'סטר והחל מ-131 פאונד (188 דולר) ממנצ'סטר לתל אביב. את הכרטיסים אפשר לרכוש כבר עתה באתר האינטרנט  (בעברית), או באמצעות מערכת אפסילון.

במשך הטיסה למנצ'סטר תציע מונרך לנוסע הישראלי מבחר ארוחות וחטיפים. אפשר להזמין מראש ארוחה חמה, ארוחה צמחונית, או ארוחת ילדים תמורת כ-12 פאונד. תמורת תשלום מציעה החברה גם מבחר שתייה מגוון הכולל משקאות קלים, חמים, אלכוהול ואף שמפניה שאותה אפשר להזמין מראש לפני הטיסה באתר החברה.

לדברי אדריאן טיי, "בטיסות לישראל הוסרו מהתפריט מוצרי חזיר, כל היינות כשרים ואפשר להזמין ארוחה כשרה".

מונרך איירליינס מציעה בקו למנצ'סטר 3 סוגי כרטיסים:

כרטיס הכולל טיסה בלבד;

כרטיס טיסה הכולל בחירת מושב בתוספת מזוודה עד 23 ק"ג;

כרטיס טיסה הכולל בחירת מושב מועדף עם מרווח רגליים גדול יותר של 86.36 ס"מ

בשתי אפשרויות הכרטוס האחרונות ישנה אפשרות לעשות צ'ק אין באינטרנט און ליין. קיימת אפשרות לרכוש ולבחור מראש מושב, כולל מושב רחב (XL), עם מרווח רגליים גדול יותר ומזוודה במשקלים שונים של 20, 23, 26, עד 32 ק"ג. כל נוסע רשאי לרכוש עד 2 מזוודות לכל כיוון, כמו כן אפשר להטיס ציוד ספורט – אופניים, ציוד גולף וסרי. תמורת תשלום נפרד מראש באתר.

אדריאן טיי סיפר, כי "התכנון להפעיל טיסה לישראל החל כבר בטיסה הראשונה שלנו לתל אביב בעקבות בקשות של נוסעים שהיו בטיסה ושציינו כי הם ממנצ'סטר וכדי לטוס עם מונרך הם נזקקו לנסוע זמן רב בתחבורה יבשתית ללונדון". אדריאן טיי הוסיף וציין, כי "בטיסות החברה לישראל שני שליש מהנוסעים הם בריטים ושליש אחד הם ישראלים, שזה חריג, כי בטיסות ליעדי נופש של החברה, כמו למשל האיים הקנאריים, יותר מ-90% הם נוסעים בריטים".

לדבריו מונרך מרוצה מתוצאות הפעילות בישראל. "בדרך כלל אנו מוכרים כרטיסים שנה מראש, אבל היות וההחלטה לטוס לישראל התקבלה בדצמבר 2015 היה לנו חשש שנתקשה למכור כרטיסים, אבל כשהתברר לנו שהתפוסה הממוצעת היא כ-80%, החלטנו עכשיו כבר לתכנן את הטיסות שלנו גם לחורף הבא".

צוות דיילים חייכני

בתשובה לשאלה כיצד מתכוונת מונרך להתחרות בחברת איזי ג'ט המפעילה טיסות ממנצ'סטר לישראל השיב אדריאן טיי : "אנחנו מתכוונים להתחרות היטב מול איזי ג'ט בטיסות ממנצ'סטר לתל אביב. לתת תחרות בתחום המחירים, במיקום היציאה למטוסים שלנו בטרמינל 3  ולא מטרמינל 1 המרוחק כפי שיש לאיזי ג'ט, במזון משובח וצוות דיילים חייכני הנותן הרגשה ביתית במטוס".

האם אתם מתכננים לטוס לואו קוסט גם לטווחים ארוכים (Long Haul)?

"אנחנו מתכננים להרחיב את פעילותינו, כפי שאנחנו עושים עתה בטיסות ממנצ'סטר לתל אביב, אבל אין לנו מטוסים לבצע טיסות ארוכות טווח. אנחנו מפעילים בקווים שלנו את מטוסי איירבס A320 שאינם מתאימים לטיסות כאלה. באשר לעתיד נבחן את כל האפשרויות".

מה באשר לאילת?

"אילת, היא יעד נפלא לתייר הבריטי, בעיקר בחורף. יעד שאליה אני נוסע בקרוב כדי לספוג קצת חום ורגיעה. אבל היא אינה ידועה לבריטים, למעט יהודי בריטניה. אנחנו רוצים לשנות זאת ולהביא לידיעת הבריטים את האפשרויות הטמונות באילת. בטיסה אתמול ממנצ'סטר הגיעה קבוצה של עיתונאים בריטים, כדי שהם התרשמו מהאפשרויות להכין חבילות נופש המשלבות את ירושלים, תל אביב, ים המלח ואילת".

זה נכון שתאגיד HNA הסיני וגם איזי ג'ט מעוניינים לרכוש חלק מהבעלות על מונרך?

"מונרך פעלה הרבה זמן מתחת לרדאר של המתחרים. עתה בעקבות פעילותינו והתוצאות הכלכליות הטובות שהשגנו רואים אותנו וישנם כאלה הרוצים לרכוש אותנו. הבעלים החדשים שלנו מקשיבים אבל לא בטוח שהם ימכרו".

בסוף 2014 רכשה חברת גרייבול קפיטל, שהבעלים שלה הוא היהודי הבריטי מארק מיוחס 90% ממניות החברה. לדברי אדריאן טיי: "בעקבות הרכישה בוצע בחברה ארגון מחדש, הורדו יעדים לא רווחיים וצמצם צי המטוסים. כתוצאה מכך הופחתו 30% מהעלויות והשנה החולפת הייתה מוצלחת מבחינה כלכלית וגם שביעות הרצון של הנוסעים עלתה".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Exit mobile version