Site icon IAS

הסתיימו עבודות שיפוץ צומת המסלולים בנתב"ג

פרויקט שיפוץ צומת המסלולים הסתיים ותבנית התפעול של נמל התעופה בן גוריון חוזרת לפעילות רגילה, כאשר מנח המסלולים המלא הוחזר לשימוש מגדל הפיקוח על מנת להחזיר את הפעילות המבצעית בנמל כסדרה. הנחיתות וההמראות יחזרו לתבנית מסלולים: 12/30 לנחיתה, 08/26 להמראה ושימוש על פי מגבלות הנחיתות מצפון על מסלול 21.

לפני כשבועיים, עם סיום  עונת הנסיעות  בנתב"ג נסגרו מסלולים 08/26 ומסלול  12/30 עד להיום בצהריים לצורך שדרוג צומת המסלולים 08/12. כתוצאה מכך היה בכל אותה התקופה מסלול 21  מסלול יחיד להמראות ונחיתות. כל הנחיתות בוצעו מ 21 מצפון וההמראות ממסלול 21 לכיוון דרום. סגירת המסלולים נעשתה בתיאום עם חברות התעופה, באישור רשות התעופה האזרחית והודעה על כך נשלחה לכל היישובים הושפעו משינוי תבנית התפעול בנתב"ג.

היום הסתיימו עבודות השדרוג של צומת המסלולים ונתב"ג חזר לתבנית התפעול הרגילה, כאשר מתאפשר בכך לבצע נחיתות מצפון והמראות לכיוון מערב.

יש לציין, כי שדרוג צומת המסלולים 08/12 התאפשר בגלל שדרוגו של מסלול 21 במסגרת פרויקט שיפוץ המסלולים בנתב"ג. 21 המשודרג  מאפשר המראות ונחיתות לכל סוגי המטוסים בבטיחות מרבית.

מראשות שדות התעופה (רש"ת) נמסר, כי הנהלת הרשות מודה לראשי הישובים ולתושבים הסמוכים לנתב"ג על הסבלנות והסובלנות שהם הפגינו במשך שיפוץ צומת המסלולים.

עבודות שיפוץ ושיפור הבטיחות בצומת המסלולים, בהובלת צוות ההנדסה והאחזקה של רש"ת, התבצעו מסביב לשעון, על מנת לסיים את הפרויקט  בזמן קצר, תוך צמצום אפשרי בפגיעה בסביבה ובפעילות המבצעים בנתב"ג.

"אנו מצטערים על אי הנוחות שגרמה הפעילות ההכרחית לבטיחות וביטחון הטיסה של 17 מיליון נוסעים בשנה, ומצרים על אי הנוחות לקהל לקוחותינו ותושבי הסביבה", נמסר מרש"ת.

 

 

Exit mobile version