הסלון האווירי בפריז (Salon international de l'aéronautique et de l'espace de Paris-Le Bourget) יצא היום (ב') לדרכו לאחר היעדרות של 4 שנים בשל מגפת הקורונה וימשך עד ל-25 ליוני. הסלון מתקיים בזמנים כתיקונם מדי שנתיים במקביל לסלון האווירי בפארנבורו (Farnborough Air Show), שחזר בשנה שעברה.
הסלונים האוויריים הגדולים, המשלבים תעופה אזרחית וצבאית, מציעים הזדמנויות לחברות להציג את המוצרים והחידושים האחרונים שלהן, וליצרניות המטוסים להציג מוצרים ופיתוחים חדשים. זה כולל סיורים בתוך המטוסים החדשים ותצוגות מעופפות מרתקות של טייסי ניסוי במטוסי סילון, מסוקים, מטוסי קרב ומטוסי פעלולים.
ישנן גם מספר תערוכות אוויריות אזוריות קטנות יותר ברחבי העולם, כולל בדובאי, סינגפור ויוהנסבורג, שלעתים קרובות מתמקדות יותר בחברות התעופה ובמוצרים של אותם אזורים. עם זאת, התערוכות בפריז ובפארנבורו נחשבות בדרך כלל לתערוכות "הבית" של איירבוס מטולוז ובואינג מארלינגטון, וירג'יניה, שתי יצרניות מטוסי הנוסעים הגדולות ביותר, מה שנותן חשיבות נוספת לסלון האווירי.
למה לצפות בתערוכה האווירית של פריז ?
בואינג מתכננת לחזור עם מטוס הבואינג 777-9 שלה, חלק מהדור החדש של ה-777X, שערך לראשונה את הופעת הבכורה הפומבית בתערוכת האוויר של דובאי 2021, כמו גם ה-737 MAX 10, שהתקרב השנה להסמכה. בואינג גם מתכננת להציג לראשונה את פנים מטוס הנוסעים 777X החדש, שלדבריה מציע אפשרויות גמישות ומרווחות חדשות ללקוחות.
חברת המגה-תעופה הערבית הסעודית החדשה ריאד אייר (Riyadh Air), שהזמינה עד 72 מטוסי בואינג 787 דרימליינר מוקדם יותר השנה, צפויה לערוך את הופעת הבכורה שלה בפומבי עם המטוס הראשון שלה שיוצג לראווה, בעוד חברת המפרץ קטאר איירווייז תערוך מספר אירועים לאורך הסלון.
תחום ה-eVTOL החדש יתפוס מקום בולט יותר בתערוכה השנה מאשר בעבר, כאשר Wisk הנתמכת על ידי Eve Mobility Boeing צפויה להציג דגמי ייצור של כלים מעופפים מסוג המונית, שנותרו בפיתוח. תוכניות בפיתוח, כמו Boom Supersonic, יהיו גם להן נוכחות גדולה בתערוכה.
איירבוס, בינתיים, תציג את מטוס ה-A321LR המבוקש שלה ואת מטוס ה-A321XLR ארוך הטווח, שהוצג בתערוכת 2019 ועובר תהליך הסמכה לאחר שהשלים את טיסת המבחן הראשונה שלו בשנה שעברה. ה-321XLR צפוי להשתתף לראשונה במופע אווירי.
בואינג, שהכריזה על רצף של הזמנות גדולות במחצית הראשונה של השנה – כולל מכירה מאסיבית של מטוס ה- 737 MAX לחברת הלאו קוסט Ryanair בחודש שעבר מצפה יחסית למספר הזמנות קטן, בעוד איירבוס צופה פתיחה טובה עם הזמנה של עד 500 מטוסי A320neo מחברת התעופה ההודית אינדיגו. בחשיבה קדימה, חברות התעופה מתכננות את ציי המטוסים שלהן ומחפשות להימנע מהמתנה ארוכה בצד הביקושים ההולכים וגוברים לטיסות.