Site icon IAS

הסוף לדלפקי הצ'ק אין בנתב"ג

בכנס שערך בשבוע שעבר לכמאה  בכירי ומנהלי חברות התעופה הפועלות בנתב"ג בישר מנהל נתב"ג מר שמואל זכאי לחברות כי: "בנמל התעופה בן גוריון כבמתקדמים בנמלי התעופה בעולם יבוצע הרישום לטיסה באמצעות עמדות ממוכנות שיחליפו את דלפקי הרישום לטיסה (צ'ק אין) ,במטרה  לאפשר לנוסעים הליך ממוחשב בשירות עצמי  מהכניסה לטרמינל ועד לשער העלייה למטוס ".

 

על פי ההחלטה  תעבור רשות שדות התעופה להליך רישום טכנולוגי  מלא כבר  החל משנת 2015 . הרישום לטיסה והנפקת כרטיס העלייה למטוס  יבוצעו בכל הטיסות היוצאות מנתב"ג בקיוסקים שיאפשרו לנוסעים להוציא תג למזוודה  ולשלחה  בדלפקי  שליחת מזוודות ( Baggage drop-off)".

 

ברחבי טרמינל 3  מותקנות  עמדות בידוק  לשירות עצמי של הנוסעים היוצאים  מנתב"ג  בשירות נוח וידידותי החוסך זמן יקר ואליהן יתווספו עמדות שליחת מזוודות ממוכנות. הרישום לטיסה  כולל  סריקת  דרכון  , ביצוע צ'ק אין  במערכת חברת התעופה בה הנוסע טס וקבלת כרטיס עלייה למטוס (בורדינג קארד) תוך קיצור  משמעותי  בזמן . דלפקי הרישום יאפשרו הוצאת תג לתיוג המזוודה ושליחה אוטומטית .

 

בעוד במרבית  שדות התעופה בעולם בהם חברות התעופה מעמידות לרשות הנוסעים עמדות צ'ק אין  לבידוק עצמי, החלה רש"ת בהטמעת עמדות הבידוק  אליהם  תוסיף עמדות הפקדת מזוודות ממוחשבת שיתממשקו  עם מסועי  מערכת  מיון המזוודות  בקרת  השינוע ופרויקט ה HBS .

 

מנהל נתב"ג שמואל זכאי ציין כי :" התעופה האזרחית במדינת ישראל מובילה בקצב הגידול באירופה. אנחנו אחד מ 5 השדות הגדולים באירופה בשיעור הגידול בתנועת הנוסעים, ( אחוזי הגידול  המקובלים בתעופה בעולם  נעים בין 1 אחוז ל 3% ).  ב 2013 גדלה תנועת הנוסעים בנתב"ג  ב 8.6%,  מגמת גידול דרמטית המשתווה לנמלי ה"HUB"  הגדולים ביותר באירופה,  והאופיינית לנמלי תעופה במדינות  בהן נחתם הסכם השמיים הפתוחים.   בקצב גידול דרמטי שכזה מיכון הטרמינל יאפשר להיענות לאתגר הגידול בתנועת הנוסעים  תוך מיכון  מלא של טרמינל 3   שיאפשר  גם חיסכון והתייעלות לחברות התעופה"  .

 

Exit mobile version