Site icon IAS

הסדר תעופה חדש בין ישראל ויפן

בתאריכים 7-8.7.15 התקיימו בטוקיו שיחות תעופה בין ישראל ויפן שבסופן נחתם מזכר הבנות מעודכן בין רת"א (רשות התעופה האזרחית) ישראל ורת"א יפן שנועד ליצור תנאים שיקדמו פתיחה עתידית של קו תעופה ישיר בין המדינות.

בין הסיכומים שהושגו בשיחות:

הרחבת היעדים ביפן אליהם ניתן לטוס ולשווק טיסות- עד כה, ניתן היה לבצע טיסות לשדה התעופה באוסקה בלבד. הנספח תוקן כך שניתן יהיה לבצע טיסות כמעט לכל יעד ביפן (ובכלל זה שדה התעופה הבינלאומי העיקרי נריטה בטוקיו).

מכסת תדירויות– סוכם על עד 14 תדירויות שבועיות לטיסות ישירות לכל צד ועל הסרת כל המגבלות הנוספות שהיו קיימות בעבר על סוגי מטוסים בשימוש.

חופש חמישי למטען– סוכם על עד 2 תדירויות שבועיות נוספות ייעודיות לטיסות חופש חמישי למטען מיעדים שיסוכמו פרטנית בין הצדדים לכל נקודה ביפן למעט שדות התעופה של טוקיו.

קוד שיר – סוכם על מסגרת קוד שיר ליברלית ביותר בה יותר לכלל המובילים מכל מדינה (גם מובילים לא נקובים) להיכנס להסכמי קוד שיר על מגוון סוגים רחב של טיסות, גם עם מובילים ממדינות שלישיות.

ריבוי מובילים– הוסכם כי גם בקשות לטיסות שלא באמצעות המובילים הנקובים יאושרו ע"י הרת"אות ובכלל זה תינתן האפשרות למובילים אלו למכור טיסות באמצעות מערכות ההפצה הגלובאליות ((GDS ולנצל את הסדרי הקוד שיר המורחבים החדשים.

הגבלות על תעריפים – הוסכם בין הצדדים כי הרת"אות לא ידרשו בפועל תיוק תעריפים והגבלות ותיאומים בין חברות תעופה משני הצדדים.

 

Exit mobile version