Site icon IAS

הנהלת ארקיע חזרה בה מהכוונה לפטר עובדים ותפנה ל"תוכנית הבראה"

מטוס ארקיע נוחת בשדה דב. סגירתו הותירה את החברה מדממת

הנהלת ארקיע הודיעה לפני זמן קצר לנציגות העובדים כי החליטה לחזור בה ולבטל את פיטורי הענק בחברה כתוצאה מסגירת שדה דב. בהתאם לכך, כל עובדי ארקיע שהוצאו לחופשה כפויה יחזרו לעבודה סדירה החל מיום ראשון הקרוב, ויקבלו תשלום מלא בגין ימי החופשה (1-4.7.19).

ההסתדרות, ועד עובדי ארקיע והנהלת החברה ייכנסו להליך מו"מ שיעסוק בתכנית הבראת החברה וייעולה.

יו"ר ארקיע אבי נקש באספת העובדים אתמול. צילום מתוך וידאו של הסתדרות העובדים

לדברי יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, "ההסתדרות לא תקבל הליכים חד-צדדיים של פיטורי עובדים ללא הידברות, על אחת כמה וכמה כאשר ישנו הסכם חתום על העברת העובדים לנתב"ג. על כן אני מברך את החלטת הנהלת ארקיע להתעשת ולחזור בה מההחלטה ולהיכנס עמנו למו"מ לצורך ביצוע משותף של ייעול החברה".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, הוסיף כי כך היה על ההנהלה לנהוג מלכתחילה, בדרך מכובדת של יחסי עבודה הוגנים והגונים, "שתאפשר לצדדים לשבת ולהידבר על הדברים ועל הצורך של החברה בהתייעלות – לפני שנוקטים בצעדים דרקוניים".

כזכור, יו"ר ארקיע, אבי נקש, אמר לעובדים כי נדרשים פיטורים נרחבים כדי למנוע את סגירת החברה. עובדי ארקיע שותפים ב-30% בחברה.

ניר דגן: ארקיע זקוקה לתכנית הבראה

יו"ר הוועד הארצי של עובדי ארקיע, עליזה בלאיש, הדגישה שמאבק העובדים נשא פרי הודות לפעילותו של יושבי ראש איגוד עובדי התחבורה והגיבוי של יו"ר ההסתדרות. "נמשיך לקיים מו"מ אינטנסיבי עם החברה ומצפים שהיא תיקח אחריות ותדאג לכך שהעובדים המסורים שלה ימשיכו לעבוד בה כפי שצריך להיות ובהתאם להסכם הקיבוצי".

מנכ"ל קבוצת ארקיע, ניר דגן, מסר בתגובה כי החברה ונציגות העובדים סיכמו להיכנס למו״מ מזורז על הכנתה וביצועה של תכנית הבראה לרבות הצורך בצמצום מצבת כח האדם. ״אני שמח על הבנתה של ההסתדרות כי ארקיע זקוקה לתכנית הבראה שכזו ועל הנחיותיה לנציגות העובדים כי תיכנס למו״מ מזורז להכנת תכנית כאמור. אנו משוכנעים שעובדי ארקיע, שהם גם שותפים בחברה, יהיו שותפים גם בתהליך ההתייעלות״.

Exit mobile version