Site icon IAS

הממשלה אישרה את פינוי שדה דב מתל אביב

הממשלה אישרה את תוכניתו של שר התחבורה,הבטיחות בדרכים והתשתיות הלאומיות ישראל כץ, לפינוי שדה התעופה דב הוז מתל אביב ואת המלצות צוות ההיגוי הבינמשרדי, בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר.

 

צוות ההיגוי הבינמשרדי הכולל את מנכ"ל משרד התחבורה, מנכ"ל משרד הביטחון, מנהל מינהל מקרקעי ישראל, הממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר ומנכ"ל רשות שדות התעופה, גיבש המלצות לפינוי שדה דב והעתקת הפעילות האווירית והקרקעית של השדה לשדות חלופיים.

 

השר כץ ציין כי לצד היתרונות הרבים הקיימים בהפסקת הפעילות התעופתית בשדה, פינוי שדה דב ישחרר קרקע יקרה לבניית אלפי יחידות דיור באחד מאזורי הביקוש הגבוהים ביותר בתל אביב.

 

מתחם שדה דב משתרע על שטח של כ- 1300 דונם, כ- 800 דונם מתוכם הם שטח צבאי. לדברי כץ פינוי המתחם יאפשר להקים במקום כ- 12 אלף יחידות דיור ולהקל בכך על מצוקת הדיור הקיימת כיום בתל אביב, בעיקר בקרב הצעירים.

 

על פי הצעת ההחלטה יוקם שדה תעופה חדש במנחת עין שמר שבשרון שישמש לפעילות האווירית של המטוסים הקלים בישראל. מנחת עין שמר שימש בעבר כשדה תעופה בריטי ועד שנות ה 90- שימש לפעילות ספורטיבית וחקלאית.

 

פעילות המטוסים הגדולים של חברת התעופה ארקיע וישראייר, המפעילות טיסות פנים ארציות תועתק משדה דב לנמל התעופה בן גוריון, לאזור המשמש כיום את בסיס חיל האוויר.לפי התוכנית בסיס חיל האוויר יעבור לנגב.

 

על פי הצעת ההחלטה, שר התחבורה יודיע על אי הארכת תוקף צו רשות שדות התעופה בשדה התעופה שדה דב בתל אביב, המסתיים ב- 30 ביוני 2016 ובמקביל לכך יצטרף שדה התעופה החדש שיקום בעין שמר לחוק רשות שדות התעופה.

 

על פי הצעת ההחלטה שר התחבורה ינחה את רשות שדות התעופה לקדם את התכנון המפורט של שדה התעופה "עין שמר" כשדה תעופה אזרחי פנים- ארצי לתעופה הקלה ולהקצות לכך את כל המשאבים הנדרשים, במסגרת תקציב הפיתוח של רשות שדות התעופה המוגש לאישור הממשלה.

 

יוקם צוות היגוי בראשות מנכ"ל משרד רוה"מ ובהשתתפות נציגי המשרדים שונים לביצוע מעקב ובקרה אחר ההחלטה.פינוי שדה התעופה שדה דב יסתיים לא יאוחר מסוף שנת 2018  ועד אז יפעלו כל הגורמים הרלוונטיים לפיתוח השטחים המתפנים ולבניית תשתיות לפעילות התעופתית משדה דב.

Exit mobile version