Site icon IAS

המטוס של ליאון אייר שהתרסק בים – מטוס בואינג חדיש

מטוס חברת התעופה ליון אייר שהתרסק בלב ים. צילום Depositphotos

מטוס חברת התעופה ליון אייר שהתרסק בלב ים. צילום Depositphotos

מטוס בואינג 737MAX-8 חדיש של חברת אייר ליאון, שהיה בטיסה JT610 ועליו 189 נוסעים, התרסק היום לפנות בוקר סמוך לאי ג'אווה באינדונזיה, כ-13 דקות לאחר שהמריא מג'קרטה לעיר פנגקאל פינאנג מחוץ לאי סומטרה. לפני ההתרסקות ביקש הטייס לחזור לנחיתה ואז אבד הקשר עם המטוס. מפת המכ"ם מראה, כי המטוס סבב לאחור ואחר כך צלל לתוך הים. צוותי הצלה וחירום הוזעקו לאזור ההתרסקות כ-15 ק"מ מהחוף, וועדת הבטיחות הלאומית של אינדונזיה (NTSC), החלה בבדיקות נסיבות ההתרסקות.

תדהמה בעולם התעופה

התרסקות מטוס בואינג 737MAX-8 היכתה בתדהמה את עולם התעופה, כי מדובר בדור הרביעי החדיש במשפחת בואינג 737. במטוס משולבת טכנולוגיית השליטה והבקרה התעופתית העדכנית ביותר. יש לו שני מנועי LEAP של CFM מתקדמים וחסכוניים בתצרוכת דלק ומותקנים בו מדפי קצות כנפיים מפוצלים. הטכנולוגיות המתקדמות ושיפורים נוספים מספקים למטוס את היעילות, האמינות ונוחות הנוסעים, שלדעת בואינג הם הגבוהים ביותר בשוק המטוסים צרי הגוף.

אין לצפות לניצולים

לקראת הצהריים (שעון ישראל) נמסר מכוחות ההצלה, כי אין לצפות לניצולים. שגרירות הודו בג'קרטה אישרה, כי הטייס ההודי מת בהתרסקות. אנשי ספינת גרר שהייתה באזור ראו את המטוס נופל לים ועדותם בפני ועדת הבטיחות מאוד חשובה לחקירת נסיבות האירוע.

בכיר מוועדת התחבורה הבטיחותית של אינדונזיה מסר, כי הוא אינו יכול לאשר עתה את סיבת ההתרסקות, עד מציאת הקופסאות השחורות של המטוס, המקליטים את נתוני הטיסה ואת קולות הטייסים.

נתגלו שברים וגופות

 כאמור, הקשר עם המטוס אבד כ-13 דקות לאחר ההמראה ואז הוא התרסק בים. שברים ופסולת מהמטוס, ביניהם מושבי הנוסעים וגופות נוסעים נמצאו לא רחוק ממתקן זיקוק מי ים בג'אווה. כך מסר מחברת האנרגיה הממשלתית – Pertamina.

"אנחנו עדיין לא יודעים אם ישנם ניצולים", אמר מוחמד סיאוגי (Muhmmad Syaugi), ראש סוכנות החיפוש וההצלה, "אנחנו מקווים, אנחנו מתפללים, אבל אנחנו לא יכולים לאשר".

"ברגע זה אנחנו לא יכולים למסור שום הערה. אנחנו מנסים עתה לאסוף את כל המידע והנתונים", אמר אמר אדוארד סיריאט (Edward Sirait,) מנכ"ל קבוצת ליאון אייר.

ממשרד החוץ של אוסטרליה נמסר, כי פקידי ממשל וקבלנים אוסטרליים הונחו לא לטוס באייר ליאון, בעקבות התרסקות המטוס של החברה. בהודעה, שפורסמה באתר האינטרנט של המשרד נכתב, כי ההחלטה תיבדק שוב כאשר ממצאי חקירת ההתרסקות יהיו ברורים.

אסון תעופה קשה שני באינדונזיה

התרסקות מטוס של ליאון אייר נחשבת לאסון הגרוע ביותר באינדונזיה, לאחר התרסקות טיסת AirAsia בדצמבר 2014, ושבה ניספו 162 האנשים שהיו במטוס.

שר האוצר האינדונזי סרי מוליאני הגיע לחפ"ק סוכנות החיפוש וביקש לקבל מידע על 20 פקידי המשרד שהיו במטוס, לאחר שהשתתפו קודם להמראתם באירוע של משרד האוצר בג'קרטה.

מחברת בואינג יצרנית המטוס החדיש נמסר: "משרד התחבורה של אינדונזיה אישר, כי אותרו הריסות מטוס 737MAX-8  שהיה בטיסה JT610. חברת בואינג מצטערת עמוקות על אובדן הטיסה. ואנו מביעים את דאגתנו לאלה שהיו במטוס ומעניקים האהדה לבבית למשפחותיהם. בהתאם לפרוטוקול הבינלאומי, בואינג תספק סיוע טכני לחקירת התאונה. כל הפניות על חקירת התאונה חייבות להיות מופנות לוועדת הבטיחות הלאומית של אינדונזיה (NTSC – National Transportation Safety Committee).

Exit mobile version