Site icon IAS

הית'רו רוצה להוסיף 25,000 טיסות בשנה עם המסלולים הקיימים

נמל התעופה הית'רו היה אתמול בכותרות לאחר שההמראות בו הופסקו לזמן מה בעקבות רחפן שנצפה בו. אולם בנמל התעופה הגדול בבריטניה והנחשב לפעיל ביותר בעולם, עוסקים גם בעניינים ארוכי-טווח. נמל התעופה הית'רו בלונדון פתח בשבוע שעבר התייעצות של שמונה שבועות על הרחבתו המתוכננת, הכוללת הצעה להוסיף עד 25,000 טיסות נוספות בשנה, באמצעות שימוש יעיל יותר בשני המסלולים הקיימים, לקראת פתיחתו של המסלול השלישי בשנת 2026.

הרכזת (HUB) הלונדוני הודיע על התייעצות עם סוכנות החלל האירופית ועל הפעולות העתידיות שלו אתמול, ה-8 בינואר. לציבור תינתן הזדמנות להגיב על שורה של נושאים הנוגעים לשינויים הנדרשים במרחב האווירי של הית'רו המורחב, ועל האופן שבו יפעל נמל התעופה בן שלושה המסלולים. (ראו וידאו).

ההתייעצות, הפתוחה עד ל-4 במרץ, כוללת גם את ההצעה המוצעת לאסטרטגיית גישה מקבילה (IPA) שיכולה לספק יכולת מספקת על שני המסלולים הקיימים בהיקף של 25,000 תנועות מטוסים נוספות בשנה. הקיבולת השנתית הנוכחית של הית'רו היא 480,000 תנועות מטוסים.

"הגדלת הקיבולת באמצעות שני המסלולים הקיימים, יכולה לייצר יתרונות כלכליים משמעותיים כשלב הראשון של התרחבות", נמסר מהית'רו. את הטיסות הנוספות ניתן להציג "מיד לאחר ההסכמה על התכנון, כך שהיתרונות של ההתרחבות יכולים להיות מורגשים הרבה לפני השלמת המסלול השלישי".

חנות הארי פוטר בטרמינל 5 בנמל התעופה הית'רו. צילום Heathrow

יתרום לצמצום עיכובי הטיסה היומיים

בהית'רו מעריכים כי השימוש בשיטת ניהול התנועות החדשה תאפשר לצמצם את עיכוב הטיסה היומי בעד ל-13 שעות.

אסטרטגיית ה-IPA תכלול כמה מסלולי הגעה חדשים להית'רו. עם זאת, מתריעים בהית'רו כי "חלק מנתיבי הטיסה החדשים האלה עלולים לטוס מעל אזורים שכיום אינם מושפעים מהטיסות להית'רו". רק מטוסים המוסמכים לבצע גישות ניווט מבוססות ביצועים (PBN) יוכלו להשתמש במסלולי הטיסה החדשים המוצעים, אך בהית'רו אמרו כי "תחזיות התעופה הוכיחו לנו כי יהיה מספר מספיק של מטוסים מאושרים כדי לטוס בנתיבים אלה".

הית'רו מצפה להגיש את בקשתו לשינויים הנדרשים במרחב האווירי לרשות התעופה האזרחית של בריטניה עד 2021, במטרה ליישם את אסטרטגיית ה-IPA בשנת 2022.

נמל התעופה היתרו בלונדון. השקעה של 18.5 מיליארד דולר צילום Heathro

לאחר קבלת משוב פומבי על ההצעה, נאמר מטעם שדה התעופה כי הוא "יבחן את הקיבולת וההשלכות של הגידול המוצע וכי פעולה זו תכלול השלכות על קיבולת הטרמינל, ההשפעות הסביבתיות, וכיצד ישולבו בגישה החדשה נוסעים נוספים. הית'רו יציג הצעות מפורטות יותר בהתייעצות הציבורית הבאה שלו, שתיפתח ביוני 2019".

ההחלטה על סלילת המסלול השלישי התקבלה ברוב גדול בבית הנבחרים הבריטי ב-25 ביוני כשהוא מאשר השקעה של 14 מיליארד ליש"ט (18.5 מיליארד דולר) בפרוייקט, בכוונה להתחיל להפעילו, כאמור, ב-2026. התנאי לסלילתו היה שהוא יוכל להוכיח שההרחבה תיעשה באופן בר-קיימא. התוכנית זוכה בהתנגדות עזה מצד גופים סביבתיים וקבוצות של תושבים ומועצות מקומיים, כמו גם בפני אתגרים משפטיים שהציב ראש העיר לונדון סאדיק חאן. ההחלטה הסופית על סלילת המסלול השלישי מתוכננת להינתן בשנת 2021.

גם הישראלים עושים שימוש תכוף בהית'רו: לפי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת), בין החודשים ינואר-נובמבר 2018, נרשמו בין נתב"ג להית'רו כ-606 אלף תנועות נוסעים, המהווים עליה של קרוב ל-8% לעומת אותה התקופה אשתקד.

כתבה קודמת: אושרה הרחבתו של נמל התעופה הית'רו עם מסלול שלישי

Exit mobile version