Site icon IAS

היער השחור לומד עברית

מספר הישראלים המבלים את חופשתם ביעד השחור הולך וגדל בהתמדה בשנים האחרונות ובעשור האחרון הוכפל מספר לינות הישראלים באזור שבלב מדינת באדן וירטמברג בגרמניה. התיירות מישראל הופכת לגורם חשוב לתעשיית התיירות באזור ועל כך יעידו כתבות שונות שהתפרסמו באמצעי התקשורת בדרום גרמניה.

 

ליסה וולצהופר, כתבת העיתון זונטאג אקטואל כתבה לאחרונה כתבה המתמקדת בחשיבות הגוברת של התיירים מישראל לתעשיית התיירות במדינת באדן וירטמברג. בכתבה צוין בין השאר כי "אין אף מדינת מקור לתיירות נכנסת ליער השחור הרושמת צמיחה כה מהירה במספר המבקרים כמו ישראל. אתרי התיירות באזור נהנים בעיקר מגידול בביקוש בקרב משפחות צעירות.

 

הישראלים מגלים את מדינת באדן וירטמברג כיעד תיירות. בין ינואר לנובמבר 2012 נרשם גידול של 42% במספר הלינות של ישראלים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב-153,000. מספר התיירים הישראליים שהגיעו לאזור גדל ב- 35%והסתכם ב-42,000,

"בהשוואה לנתוני התיירות ממדינות אחרות מדובר במספר צנוע יחסית אך בתוך שנתיים-שלוש נרשם גידול מרשים ביותר בתנועת התיירות הישראלית לאזור", מציין אנדריאס בראון מנהל חברת שיווק התיירות של באדן וירטמברג.

 

בהשוואה למדינות מקור גדולות כמו הולנד שווייץ שכל אחת מהן תורמת כמיליון לינות לאזור, ישראל נמצאת במקום ה-13 אחרי סין וספרד ולפני מדינות המפרץ הפרסי והודו.

 

מי שיוצאים נשכרים ממגמה זו הם בעיקר אתרי הנופש והמרפא ביער השחור. באד דורהיים ניצבת בראש רשימת האתרים המועדפים על ידי הישראלים ואחריה נמצאות פרייבורג, הינטרצארטן, טיטיזה-נוישטאט, באדן באדן, טודנאו וקרלסרוהה. היידלברג נמצאת במקום ה-10, שטוטגארט במקום ה-11 ואולם במקום ה-25.

 

כאשר מנסים לנתח את המגמות ניכר בבירור שהיער השחור פופולארי בקרב משפחות צעירות המעדיפות לבלות את החופשה בדירות נופש או מלונות המציעים מחירים אטרקטיביים, לדברי אנדריאס בראון. רבים מהם מגיעים בקבוצות או באופן אינדיבידואלי ומזמינים את החופשה באמצעות סוכני ומארגני תיירות המציעים חבילת נופש. הרוב נשארים באזור מספר ימים ויעד הטיסה המועדף עליהם הוא באזל. הישראלים יוצאים לטיולים ברחבי האזור.

 

אחד הגורמים התורמים לפופולאריות של אזור היער השחור הוא ה-DZT המעודד תנועת תיירות לאזור תוך הדגשת התמורה לכסף. בתקופה האחרונה אף הגיעו גורמי תיירות מאזור היער השחור ומאזור היער השחור העילי  לישראל כדי לקדם את האזור ולייצור קשר עם סוכני נסיעות ועיתונאים. במקביל גדל היקף הפרסום והמידע הזמין על האזור בבלוגים ובאמצעי תקשורת דינמיים וחדישים.

 

"נסיעה לחופשה ביער השחור הפכה ל"אופנה" בקרב הישראליים", מציין בועז וקסמן מנכ"ל חברת התיירות אופיר טורס, אחת מחברות התיירות המובילות בישראל אשר כ-3,000 ישראלים נסעו באמצעותה  ליער השחור בשנה שעברה- גידול של רבע ביחס לשנה הקודמת. "בעבר נסעו ישראלים בעיקר למטרות מרפא בעיירות ספא כמו באדן באדן",  אומר וקסמן. אך הצעירים יותר מגיעים לאזור בזכות המחירים האטרקטיביים, מגוון אפשרויות ואתרי הביקור כמו אירופה פארק וה"ירוק בעיניים" שאינו נפוץ כל כך בישראל.  

 

וקסמן סבור שמעבר לכך, התדמית של גרמניה בעיני הישראליים השתפרה לאין ערוך. בעבר היה זה לא מקובל בקרב ישראלים רבים לחשוב על בילוי חופשה בגרמניה אך התמונה השתנתה ועל פי נתוני לשכת התיירות הגרמנית DZT- מספר התיירים הישראליים שהגיעו לגרמניה הוכפל בעשור האחרון. עבור הישראליים ברלין היא היעד המבוקש ביותר ואחריה ניצבת מדינת באדן וירטמברג ואחריה מדינת בוואריה. בין הערים, אחרי ברלין ניצבות מינכן, פרנקפורט ודיסלדורף. שטוטגארט ניצבת במקום התשיעי בין הערים הפופולאריות בקרב הישראלים.

 

עבור המלונאים והתיירנים, מגמה זו מחייבת הערכות לענות על צרכי האורחים מישראל. כך למשל בכפר הנופש אופינגן (הסמוך לבאד דורהיים) נרשם גידול מתמשך במספר הישראלים המתארחים. למרות שמרביתם אינם שומרי דת- יש לנושא זה חשיבות ולדברי אנדריאה צ'נדוני מהנהלת כפר הנופש חלק מהישראלים מעדיפים שלא להשתמש ברכב בשבת וחלקם מעדיפים בכלל רכיבה על אופניים. יש ביניהם המשתדלים לשמור על כשרות בעת הכנת הארוחות בבתי הנופש ונמנעים מלהשתמש בכלי האוכל העומדים לרשותם.

 

Exit mobile version