Site icon IAS

היענות גבוהה לשיווק של נמל התעופה רמון בתמנע

השבוע (20-22 בפברואר) מתקיים בעיר טביליסי שבגאורגיה הפורום ה-15 לפיתוח נתיבי תעופה Connect. ישראל מנסה להוסיף חברות תעופה שיטוסו לנמל התעופה רמון בתמנע, שאמור להיפתח בעונת החורף הקרובה, גם באמצעות סבסוד והורדת אגרות לשנות הפעילות הראשונות של הנמל.

ל-IAS נודע כי נרשמת היענות גבוהה למאמצי השיווק, שכן נמל התעופה ע"ש אילן ואסף רמון כבר מוטמע יפה כיעד בתעשיית התעופה הבינלאומית וידוע למרבית חברות התעופה עימן יושבים נציגי רש"ת.

נראה שהצמיחה המרשימה של שוק התעופה הישראלי לא נעלם מעיני חברות התעופה בעולם, שבעבר לא ראו בישראל יעד לגיטימי. כיום ישראל, ובמיוחד נמל התעופה בן גוריון – נעשו ליעד מבוקש ביותר להגדלת תדירויות טיסה ולכניסת חברות תעופה חדשות.

בפורום נערך פאנל שיווק של המזרח התיכון, שבו ייצג את ישראל דרך רש"ת, עידן מימון ,ראש אגף כלכלה ותקציבים.

לפי המצטייר מן הכנס, מצרים חוזרת למפת התיירות במזרח התיכון וכמובן שהורגדה עדיין נחשבת לזולה בהרבה  מאילת. חבילת נופש, הכוללת טיסה מאירופה וחופשה בריזורט הכל כלול – מחירה 500 דולר, מחיר שאי אפשר להציעו במלונות אילת.

עם זאת, הגידול בקווי התעופה לאילת עדיין משמעותי, לפי שעה, גם בזכות העובדה שאילת הינה יעד בטוח יותר במזרח התיכון. השווקים העיקריים שישראל מתמקדת בהם הם שוקי התעופה מרוסיה, גרמניה וצרפת.

המשך המגעים יהיו ביריד התיירות ITB שמתקיים בין ה-7-11 במרץ בברלין, שם ייפגשו נציגי רש"ת, חברת הייעוץ הבינלאומית שמלוה אותם ומשרד התיירות, עם חברות תעופה ועם סוכני תיירות בשווקים השונים באירופה, במטרה להגדיל את נפח הפעילות ברמון כבר בעונת החורף הקרובה.

לפי המצטייר, הקיץ והחורף הקרבים עומדים להיות עמוסים ביותר. כאמור, יש צפי לכניסה של חברות חדשות לשוק הישראלי. כמו כן, כפי שפרסמנו, (https://www.ias.co.il/node/7002) חברת הלואו קוסט ריינאייר, שלה טיסות לאילת, תתחיל טיסות גם לעקבה (ולעמאן), עובדה שעשוייה לשדרג את התיירות בדרומה של המדינה בעזרת חבילות תיור אזוריות.

צירופה של מצרים למשוואה, שפעם נודעה כיוזמת "ריוויירת הים האדום" ושילבה בין טאבה, אילת ועקבה (ונכשלה דווקא בגלל התחרות בין מצרים לירדן), עשויה לשדרג את מצבו התיירותי של האיזור כולו.

Exit mobile version