Site icon IAS

היינאן איירליינס ביטלה טיסות משנגחאי לנתב"ג

טיסות מעל אזורנו כפי שנקלטו בflight radar

חברת התעופה הסינית הייניאן איירליינס ביטלה את טיסתה, HU407, משנגחאי לנתב"ג, שתוכננה ללילה שחלף, בגלל המתיחות האזורית שנוצרה בשל החשש לתקיפה אמריקנית בסוריה. בעקבות כך בוטלה גם הטיסה מישראל, HU408, שהייתה אמורה להמריא היום בצהריים. כתוצאה מביטולי בטיסות נתקעו כ-200 נוסעים בנמל התעופה בשנגחאי ולא ברור, בשלב זה, מה יהיו האלטרנטיבות. לנוסעי הטיסות שבוטלו נאמר, כי ביטול הטיסות נעשה מדאגה לביטחון הנוסעים.

ביטול הטיסות של היינאן מדגיש שוב, עד כמה חשוב קיומן של חברות התעופה הישראליות ובראשן אל על, לשמירת הקשר האווירי בכל הזמנים, אך בעיקר בעת חירום.

בגלל החשש מתקיפה אמריקנית בסוריה, חברות התעופה משנות את נתיבי טיסתן מישראל ואליה, כשהנתיבים החדשים מקיפים את קפריסין ממערב. יחד עם זאת מן הראוי לציין, כי השינויים לא פוגעים בזמני הטיסות והם מתבצעים רק באותן הטיסות הטסות בדרך כלל לכיוון ישראל בצד המזרחי של קפריסין, כשרוב הטיסות לארץ מגיעות דווקא מדרום לאי.

כך, למשל, טיסת אל על מהונג קונג, שבדרך כלל טסה מטורקיה לארץ בצד המזרחי של קפריסין, עקפה אתמול את האי קפריסין ממערב ודרום בדרכה לישראל.

שינוי נתיב הטיסה של טיסת אל על מהונג קונג

הכל החל כאשר פרסם יורוקונטרול, האחראי על פיקוח כל הטיסות  גם באזור המזרח התיכון, הודעה כי על חברות התעופה להיערך לקראת אפשרות של מעוף טילים באזור, ושיבוש הקשר האווירי של מתן הוראות ניווט מניקוסיה. בעקבות כך ביטלה היינאן איירליינס את טיסותיה משנגחאי לנתב"ג וחברות האחרות, ביניהן אל על, שינו בתיאום עם יורוקונטרול שבניקוסיה את נתיבי טיסותיהן.

בין החברות ששינו את נתיבי טיסותיהן במזרח התיכון היתה אייר פראנס.

מרשות שדות התעופה נמסר, כי לא יצאו הוראות לשינויים בנתיבים לחברות התעופה. לכן, כל חברת תעופה מחליטה בעצמה כיצד לנהוג, לאור הודעת יורוקונטרול.

אתמול עלה המתח הביטחוני-אווירי באזורנו, כאשר נשיא ארה"ב  דונלד טראמפ צייץ בטוויטר אזהרה לרוסיה, כי הטילים יגיעו לסוריה ובמקביל הגיעו לאזורנו משחתת אמריקנית נושאת טילי טומהוק,  מטוסי מודיעין ומטוסי תדלוק ותובלה.

Exit mobile version