Site icon IAS

הטרדות מיניות ב-40 אלף יד

אם אי פעם חלמתם או עדיין חולמים על המקצוע "היוקרתי"  דייל/ת אוויר, סביר להניח שהסקר הבא יעביר לכם את הרצון והחשק להגשים את חלומכם או אם בכל זאת אתם מתעקשים מומלץ בחום לעבור קורס מזורז באומנות קרב מגע לפני כניסתכם לעבודה .

 

סקר שנערך בקרב 9000 דיילים (392 השיבו)  ע"י נציבות שוויון הזדמנויות EOC – Equal Opportunities Commission  בשיתוף ברית דיילות אוויר הונג קונג  

Hong Kong Flight Attendants Alliance – HKFAA  מגלה שדיילים סובלים מהטרדות מיניות ע"י נוסעים וחבריהם לעבודה.

 

הסקר מתייחס לתקופה שבין נובמבר 2013 לינואר 2014 ובו 27% (106 מהמשיבים) הוטרדו מינית במהלך הטיסה ו-47% (185 משיבים) ציינו שהיו עדים או שמעו מעמיתיהם על הטרדה מינית במהלך עבודתם בטיסות. 86% מהמשיבים (337) היו נשים ו-14% ( 53) גברים. בקרב הנשים שהשתתפו בסקר 29% (97) הוטרדו מינית ו-17% (9) היו גברים.

 

הסוקרים התבססו על ההגדרה להטרדה מינית, שאומרת: " כל התנהגות לא רצויה בעלת אופי מיני המופנית כלפי הקורבן ושיכולה לגרום להשפלה, איום, כולל הצגת חומרים פונוגרפים ובדיחות בעלות אופי מיני".

 

הצורה הנפוצה ביותר של הטרדה מינית הייתה במגע פיזי (100 מתוך 239 משתתפי הסקר), 76 מכלל המשתתפים  התלוננו על רמזים לא מילוליים ( בהייה בעלת אופי מיני) 44 התלוננו על רמזים מילוליים ו-19 על סביבה עוינת, כמו הצגת חומרים פונוגרפים. 59% מההטרדות באו מצד הנוסעים וחמור עוד יותר 41% מעמיתים לעבודה ( דיילים בכירים וצוות תא הטייס).

 

בהתבסס על המידע שפורסם לציבור, לרוב חברות התעופה הבינלאומיות מדיניות ברורה בנושא הטרדות מיניות. למעשה 61% מהמשתתפים בסקר הצהירו שבחברה בה הם עובדים קיימת מדיניות נגד הטרדה מינית ואילו 39% לא היו מודעים בכלל למדיניות כלשהי. רק 11% מהמשתתפים ציינו שיש הסבר על האופן בו יכולים הדיילים להתלונן.

 

בנוסף, 68% מהמשיבים לא קיבלו הכשרה במניעת הטרדה מינית בעוד 32% הוכשרו באמצעות קורס או חומר קריאה של חברת התעופה. 25%  (104) מהמוטרדים לא נקטו בשום פעולה, 25% סיפרו לחברם לעבודה או לקרובי משפחה בלבד ו-50% הנותרים דיווחו לממונים או הגישו תלונה. החשש הגדול לפנות לעזרה הייתה בגלל המחשבה שזה לא יעזור או שזה עלול להחמיר את המצב או לפגוע בהמשך עבודתם.

 

ב-2010 נקנסו והורדו בדרגה קברניט וכלכל בחברת תעופה ישראלית בשל הטרדה מינית . הקברניט הטריד מינית דיילת אוויר במהלך שהותם בבית מלון בהונג קונג, כאשר הגיע לחדרה בשעת לילה מאוחרת. הכלכל לעומת זאת רק ביקש "לעזור" לדיילת שעבדה עימו לרכוס את רוכסן מכנסיה מבלי שהתבקש.

 

לצערנו הרשימה של הטרדות מיניות בקרב דיילי אוויר ארוכה בארץ ובעולם והגיע הזמן שאנשים אלו ימצאו עצמם מחוץ לחברות התעופה ללא חמלה מצידנו או מצד הממונים עליהם.

Exit mobile version