Site icon IAS

הטמעת שירות לאנשים עם מוגבלויות במלונות

בהמשך לתקנות נגישות מבנים קיימים, שנכנסו לתוקף בתאריך 22.6.2012, נערך ענף המלונאות לתקנות שוויון הזכויות לאנשים עם מוגבלויות (התאמת הנגישות לשירות), אשר נכנסו לתוקף ב- 25.10.13.

 

כדי לקדם את המודעות לנגישות השירות ולהציע כלים מקצועיים, תקיים התאחדות המלונות בישראל, מחרתיים (יום ג'), באמצעות 'המרכז לקידום מקצועי', כנס למנהלים בנושא: הטמעת השירות לאנשים עם מוגבלות', בשיתוף 'עמותת נגישות ישראל'.

בכנס ישתתפו, בין היתר: ח"כ אילן גילאון – יו"ר ועדת נגישות בכנסת, אמיר הלוי – מנכ"ל משרד התיירות, נשיא התאחדות המלונות – עמי פדרמן, שמואל צוראל – מנכ"ל התאחדות המלונות, יובל וגנר – יו"ר עמותת 'נגישות ישראל', עו"ד מיכל רימון – מנכ"לית העמותה,  שמואל חיימוביץ – ממונה נגישות ארצי, נציבות השוויון במשרד המשפטים ואחרים.
בכנס ישתתפו מנהלי מלונות, מנהלי משאבי אנוש, מנהלי הדרכה, מנהלי אחזקה ואחרים.

 

מסביר שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל: "בתי המלון החדשים שנבנו  בשנים האחרונות כבר הותאמו לתקנות הנגישות החדשות, וכך גם בתי מלון ששופצו.

יתר בתי המלון, שהם רוב הענף, צריכים כעת להשקיע השקעות מרובות כדי להתמודד עם דרישות החוק החדש. ההשקעות הצפויות הן בתחום המבנה (בעיקר התאמות טכנית, הנדסיות ומבניות) ובתחום השירות".

 

לדברי יובל וגנר, יו"ר עמותת 'נגישות ישראל': "רוב בתי המלון בארץ כיום אינם עומדים בדרישות החוק החדש, ולכן השקעה רבה ניצבת לפניהם. בעולם התיירות הבינלאומי ידוע כי הסדרי הנגישות הם השקעה עסקית, שמחזירה את עצמה, מה עוד שמדובר ברווח לתדמית בית המלון. אני מקווה שהענף בארץ יירתם למשימה, ומודה גם להתאחדות המלונות על התגייסותה לנושא".

 

לדבריו: "לפי תקנות הנגישות החדשות נדרשים מבתי המלון:

·        הנגשת אתר האינטרנט

·        הנגשת המוקד הטלפוני

·        מתן שירות בטלפון / SMS / דואר ודואר אלקטרוני

·        פרסום מפורט של כל הסדרי הנגישות

·        הדרכת עובדים לשירות נגיש,

·        מינוי רכז נגישות והכשרת פרסום נגיש

·        הנגשת דלפקי הקבלה והשירות או חלק מהם לאדם עם מוגבלות בניידות והתקנת

         מערכת עזר לשמיעה מסוג לולאת השראה לאדם עם מוגבלות בשמיעה.

·        ערכות עזר לשמיעה לאורחי המלון עם מוגבלות בשמיעה, כך שיוכלו לשמוע שדופקים

          בדלת או הטלפון מצלצל או את האזעקה.

·        ליווי עיוורים עפ"י בקשתם מהכניסה למלון עד לקבלה/למעלית/ ולכל אחת מהפונקציות

          במלון.

·        שמירת מקום חנייה לנכים.

·        התאמות בריהוט של היחידות המיוחדות במלונות.

·        התאמות בשילוט ללקויי ראייה – הפיכתו לשילוט מישושי וניגודי כולל שילוט הכוונה

          ומספרי החדרים.

·        התאמות נגישות למידע: עפ"י המוגבלויות השונות יש לספק לפי דרישות האדם עם

          מוגבלות מידע על השירות: חוברות מידע, עלונים ופרסומים, מכתבים והודעות באחד

          או יותר מהאמצעים הבאים: בדפוס נגיש, בהקלטה (CD/DVD ) , בקבצים דיגיטליים (PDF/ Plain Text ), באמצעות הקראה, בכתב ברייל, בפישוט לשוני, באמצעות תרגום לשפת הסימנים ועוד.

·        התאמות בשירותי אירועים בפני קהל

·        התאמות בשירותי הסעדה (תפריטים/נגישות במזנונים/מושבים ושולחנות מותאמים)"

 

 

Exit mobile version