Site icon IAS

החמ"ל של אל על בנתב"ג: ניהול מטוסי החברה ממקלט בשעת חירום

החמ"ל של חברת אל על בנתב"ג. צילום עוזי בכר

חברת אל על ערכה היום (ד') בנתב"ג, כנס עיתונאים ומשקיעים בו הציגה את התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2024 , בניצוחה של המנכ"לית דינה בן-טל גננסיה וסמנכ"ל הכספים באל על, ינקלה שחר… לכתבה.

החלק השני של האירוע והיוצא דופן הוקדש לחשיפה, בפעם הראשונה לעיתונאים ולמבקרים שהגיעו לכנס, של המקלט שהוסב לחמ"ל החברה או למרכז שליטה מלא. מי שליווה את הביקור היה קברניט חובב בן דוד, סמנכ"ל מבצעים באל על, שהחליף את ליהוא הכהן ב-2022, לאחר ששימש בתפקיד שנתיים.

'מקלט מס' 1 חמ"ל', בשמו המלא והגדול מתוך 5 מקלטים הנמצאים בקמפוס אל על בנתב"ג, ממוקם בבניין בו נמצא בית מלאכה להידראוליקה ומושבה של החברה הבת סאן דור. במצב של שגרה מרכז השליטה נמצא בקמפוס המנהלי של המתחם.

דלת הכניסה לחמ"ל של חברת אל על בנתב"ג. צילום עוזי בכר

חובב בן דוד, הסביר: "הרעיון לנהל את המטוסים ממקום בטוח בשעת חירום החל להתגבש בשנת 2016, בשעה שהרקטות ששוגרו מעזה הגיעו לאזור, ופיקוד העורף נתן הוראה להיכנס למקלטים או מרחבים ממוגנים (ממ"דים) למשך כ-10 דקות. המצב מתנגש עם הצורך לשמור על קשר עם המטוסים. עם תחילת מלחמת 'חרבות ברזל' הבנו שהצורך מתגבר ולכן נערכנו בהתאם".

"אני מניח שאנחנו חברת התעופה היחידה בעולם שפועלת מבונקר, כשטילים יכולים ליפול בשדה וב-14 באפריל 2024 זו היתה הפעם הראשונה שזה קרה באמת, כאשר התרחשה מתקפת הטילים מאירן. קשה לשכוח שתי טיסות של אל על בדרכן מתאילנד לישראל, שנאלצו לחזור לנחיתה בבנגקוק. המהלך בוצע מהמקלט, כאשר הנהלת החברה ישבה בו במהלך כל הלילה. מהמקלט ניתן לשמור על קשר עם המטוסים, מגדל הפיקוח ואנשי החברה (טייסים, צוותים וכו') הנמצאים מחוץ למבנה. המקלט מצויד במשרדים, מקום לינה, מזון ומערכת גיבוי חשמל למספר ימים", הוסיף וסיכם חובב בן דוד.

Exit mobile version