Site icon IAS

החל משבוע הבא כל מונית תוכל לאסוף נוסעים בנתב"ג

החל מיום שני הקרוב תוכל  כל מונית הרשומה כחוק  בישראל לאסוף נוסעים  מנתב"ג לאחר רישום ועמידה בתנאי  הפיקוח  הכללי של רש"ת, כאשר השיטה תופעל לפחות עד נובמבר. שירות   לנוסעים יינתן גם באמצעות האפליקציה  הרשומות בישראל ולאחר רישום על פי כללי הסדר הנהוגים בנתב"ג. כמו כן  רשות שדות התעופה (רש"ת) תעמיג לרשות הציבור  מערך אוטובוסים חינם בשעות העומס  ומחסור במוניות ובמקביל תבקש ממוניות המורידות נוסעים במפלס העליון לרדת למטה ולצטרף לתור המוניות הממתינות לקחת נוסעים.

ההחלטה

ההחלטה על כך התקבלה בישיבה דחופה  שהתקיימה הבוקר  בראשות מנכ"ל רש"ת יעקב גנות, מנהל נתב"ג שמואל זכאי וסמנכ"ל למסחר יורם שפירא. המנכ"ל גנות הורה למזער את הפגיעה בציבור הנוסעים מנתב"ג הנדרש למוניות מיוחדות (ספיישל) ולסיים את כל ההכנות  הדרושות עד יום ראשון הקרוב, כדי להיות ערוכים להפעלה של מערך המוניות החופשי  עם סיום חוזה מוניות הדר ביום שני הקרוב.

לפחות עד נובמבר ואולי בכלל

לא סביר שניתן יהיה למנות חברת מוניות חלופית לחברת הדר בעונת הקיץ הקרובה, הצפויה להיות עמוסה מאוד ולכן סביר מאוד להניח, כי רש"ת תפעיל את השיטה שבה כל מונית הרשומה כחוק תוכל לאסוף נוסעים מנתב"ג לאחר רישום ועמידה בתנאי  הפיקוח  הכללי של רש"ת, עד נובמבר השנה ואולי בכלל, אלא אם יהיה עניין משפטי שישנה את התמונה.

דיילים יבקשו ממוניות לאסוף נוסעים

ביום שני הקרוב תשתלט רש"ת על תחנת המוניות לאיסוף נוסעים, כשהיא מגייסת עכשיו עובדים לטובת העניין הזה. במקביל תציב רש"ת דיילים בקומה עליונה שבה מורידות המוניות נוסעים והם ישלחו את המוניות למטה להצטרף לתור המוניות הממתינות לאסוף נוסעים. כמו כן, לרש"ת יש רשימות של מוניות ובמקרי עומס היא תשלח להם הודעת SMS  להגיע לנתב"ג.

בשיטה החדשה כל תייר או נוסע ישראלי יקבלו פתק ובו המחיר של משרד התחבורה ליעד שאליו הם ירצו לנסוע.  למקומות שאין מחיר, יחוייב נהג המונית להפעיל מונה.

הרקע

הרקע לקבלת ההחלטה התקבלה לאחר שנהגי מוניות הדר הודיעו שיסרבו לתנאי המכרז החדש של נתב"ג, שבו הם זכו יחד עם חברת Gett.  שתי החברות היו היחידות שניגשו למכרז וזכו בו. אבל, לפני שנחתם החוזה הודיעו נהגי הדר, כי הם מסרבים לתנאי החוזה.

מכרז המוניות  בנתב"ג, אשר כלל תחרות על המחיר הנמוך לצרכן, בו הודיעה חברת מוניות הדר שהגישה הצעה משותפת עם מוניות גט על הפחתה של 31% מהמחיר המקסימלי במחירון משרד התחבורה.

במכרז  המוניות  הייתה תחרות  על פרמטר אחד בלבד – שיעור ההנחה מתעריף דמי הנסיעה מנתב"ג , הן על התעריף הקבוע בצו, והן על פי נסיעה לפי מונה, כפי שנקבע בצו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (מחירי נסיעה במונית) התשע"ז – 2016.

הצעת מוניות  "הדר" ו"Gett"  הייתה על  שיעור  הנחה של 31% מתעריף דמי הנסיעה לצרכן (הקבועים בצו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (מחירי נסיעה במונית) התשע"ז – 2016).

יש לציין, כי דמי הזיכיון  במכרז  המוניות של רש"ת הוזלו ב-30%, במטרה לגלגל את הרווח לכיסי הצרכן.

כפי הקיים בכל נמל  תעופה בינלאומי בעולם, חברות מוניות בזיכיון מאפשרות שירות זמין לנוסעים, תחת פיקוח והן  פועלות  באמצעות הרשאה.  בכך מתאפשר שירות ברמה גבוהה לנוסעים ולתיירים מנתב"ג זמין  בכל עת ובכל תדירות.

לאור זאת, החל מיום שני הקרוב תאפשר רש"ת מוניות זמינות בכל כמות בכל נקודת זמן עבור הנוסעים הנכנסים לארץ בשעות פעילות  של 24 שעות/ 7 ימים בשבוע תוך כדי מזעור הפגיעה בציבור הנוסעים.

Exit mobile version