Site icon IAS

החלטה אנטי כלכלית ואנטי צמיחה

לשכת התיאום של תעשיית התיירות קיימה הבוקר, יום חמישי ה-9 במאי מסיבת עיתונאים במלון דן בנושא ההחלטה להטיל 18% מע"מ על התיירים הנכנסים למדינת ישראל.

 

עמי פדרמן,נשיא התאחדות המלונות בישראל:" זו החלטה אנטי כלכלית ואנטי צמיחה. התיירות הייתה יכולה להיות מנוף להתפתחות כלכלית. הנזק המידי על תעשיית התיירות הוא 1.7 מיליארד שקל וחצי מיליון שקל ממיסים"

 

"זימנו אותנו לפגישה כבר לאחר שקיבלו החלטה וכל התהליך לא היה תקין, נדרש שימוע ולא אפשרו לנו להיפגש אפילו עם נערי האוצר",הוסיף עמי פדרמן.

 

מיכאל פדרמן,יו"ר לשכת התיאום של תעשיית התיירות:" שר האוצר קיבל החלטה שגויה ושכרו ייצא בהפסדנו"

 

עמי אתגר, מנכ"ל מארגני תיירות נכנסת:" מדוע מדברים רק על המלונאים, מדובר על כל תעשיית התיירות ומעמד הביניים. עובדים רבים הולכים לאבד את משרתם בענף. קבוצות ותיירים מבטלים את חופשתם בארץ מכוון שלא הייתה באפשרותנו להתחייב על המחיר שישלמו בעוד שנה. מי שמדבר על פגיעה של ארבעים אלף תיירים הוא אסטרונאוט".

 

שמואל צוראל ציין שמסמך שהגיע לידיו על מחקר שנעשה ע"י בנק ישראל ב-2009 מציין שהטלת מע"מ תביא לפגיעה ב-190 אלף תיירים למדינת ישראל ולא ב- 40 אלף כפי שנאמר לאחרונה.

 

התקבלה החלטה ע"י לשכת התיאום של תעשיית התיירות לנקוטת צעדים ממשיים הכוללים: הגשת עתירה נגד התהליך בבית המשפט, קיום משמרות מחאה קטנות מול בית שר האוצר יאיר לפיד והפגנה גדולה מול משרד ראש הממשלה.

Exit mobile version