Site icon IAS

החב' האמריקניות: פחות רווחיות, יותר דייקניות

מדווח שפורסם ע"י A4A – Airlines for America, עולה ש-10 חברות התעופה האמריקניות:אלסקה איירליינס, Allegiant , אמריקן איירליינס, דלתא איירליינס, הוואיאן איירליינס, ג'ט בלו איירליינס, סאות'ווסט איירליינס, ספיריט איירליינס, יונייטד איירליינס, יו אס איירווייס רשמו רווח נקי של 152 מיליון דולר המתורגם ל-0.1%  מההכנסות ( 21 סנט לכל נוסע).ירידה של 64% בהשוואה ל-2011 בה רשמו חברות התעופה רווח נקי של 418 מיליון דולר או 0.3% מההכנסות.

 

ההכנסות גדלו ב-4.5% אך מנגד גם ההוצאות גדלו ב-4.7%. הוצאות דלק המטוסים עלו ב-5.9% ונשארו העלות הגדולה ביותר בתעשיית התעופה, כ- 50 מיליארד דולר או 36% מההוצאות התפעוליות השנתיות.מחיר ממוצע לחבית היה גבוה ועמד על 128 דולר.

 

משרד התחבורה האמריקני מדווח על השנה הטובה ביותר עבור חברות התעופה האמריקניות בביצועים התפעוליים: 81.85% מהטיסות הגיעו בזמן,שיא משנת 2003 . 99.7% מהנוסעים קיבלו את הכבודה בזמן. ביטולי טיסות עמדו על 1.29%, שיא משנת 2002.  

 

"חברות התעופה האמריקניות רשמו עוד שנה של רווחיות זעומה כתוצאה מגידול מהיר יותר של ההוצאות בהשוואה להכנסות ועם מחירי הדלק הסילוני ששברו שיאים", אמר סגן נשיא והכלכלן הראשי בארגון Airline for America , ג'ון היימליך. " חברות התעופה שילמו כ-50 מיליארד דולר עבור הדלק הסילוני למרות השימוש בחצי מיליארד גלוני דלק פחות במהלך 2012 בהשוואה ל-2011. מחיר הדלק הסילוני בשבוע שעבר היה הגבוה ביותר השנה ", סיכם ג'ון.

 

חברות התעופה האמריקניות מגלגלות יותר מטריליון דולר בשנה , מעסיקות כ-10 מיליון עובדים בשוק העבודה האמריקני ומטיסות יותר מ-90% מכלל הנוסעים ומטענים .

Exit mobile version