Site icon IAS

הזמנות וחידושים מהסלון האווירי פארנבורו – אנגליה

בואינג חשפה היום, בסלון האווירי פארנבורו באנגליה, פרטים ראשונים על חוויית הנוסע המהפכנית של מטוס ה-777X החדש המבוססת על העיצוב עטור הפרסים של דגם ה-777 הנוכחי, ומשלבת גם את הטכנולוגיות החדישות של מטוס ה-787 דרימליינר, המטוס המתקדם בעולם מסוגו.  בואינג ממשיכה להוביל את השוק ומציעה לציבור הנוסעים ולחברות התעופה נוחות חסרת תקדים, וגמישות מוגברת.

 

"בואינג מחויבת מאז ומתמיד למחקר העכשווי, שעוזר לנו לייצר את חוויית הנוסע הטובה ביותר. מחויבות זו מיצבה את בואינג כמובילה בתעשיית עיצוב פנים המטוס, דבר שמתבטא באופן מיטבי במטוס ה-777X," אמר בוב פלדמן, סגן נשיא בואינג ומנהל פרוייקט ה-777X. "כבר בשלב הזה אנחנו מקבלים משוב חיובי מאוד מהלקוחות שלנו על העיצוב של המטוס, ואנחנו חושבים שהחיבה המיוחדת של לקוחותינו למטוסי ה-ER777-300 ול "דרימליינר" 787 תמשיך גם עם הדור החדש, ה-777X.

 

בין המאפיינים החדשים שהוצגו, בלטו במיוחד החידושים הבאים:

השוואת לחצים עד לגובה של 6,000 רגל.

 

חלונות גדולים יותר בכ-15% בהשוואה למתחרות, אשר ממוקמים גבוה יותר כך שיהיו בטווח הראייה של יותר נוסעים.

 

חדירה מוגברת של אור טבעי, הודות למיקום החדשני של החלונות.

 

קונספט עיצוב פנים חדשנית מאפשר לחברות התעופה ליצור בקלות יתרה מחלקות נפרדות ומתוחמות, בהתאם לצרכי חברת התעופה ולקוחותיה.

 

תא נוסעים רחב יותר בכ-40 ס"מ בהשוואה למתחרות.

 

ויסות מותאם של לחות בתא הנוסעים, בדומה למטוס ה-787.

 

סינון אוויר משודרג לשיפור חווית הנוסע.

 

תאורת לד חדשנית שמקלה על חוויית הטיסה ומאפשרת לחברות התעופה אופציות מיתוג נוספות.

 

הפחתת הרעש בתא הנוסעים, הודות לעיצוב חדשני של המנוע ובידוד משופר.

 

דניס אנג, מנהל תחום עיצוב פנים בפרויקט ה-777X, אמר: "ביחד עם החידושים והפיתוחים הנוספים שעוד לפנינו, ה-777X יבטא קונספט חדש לגמרי של עיצוב פנים, שהוא אמנות בפני עצמה. כל המאפיינים שחשפנו היום ועוד נחשוף בעתיד מהווים ביחד חבילה מושלמת שמגדירה מחדש את המושג 'חוויית נוסע'". 

 

לפרויקט ה-777X יש כרגע 300 הזמנות והתחייבויות מ-6 לקוחות ברחבי העולם. הייצור מתוכנן להתחיל ב-2017, והמטוס הראשון צפוי להימסר ב-2020.

 

בנוסף יצרנית המטוסים המובילה בואינג מדווחת על הזמנות למטוסי נוסעים שקיבלה במהלך הסלון האוירי בפארנבורו, אנגליה שנפתח אתמול בהיקף כולל של 12.6 מיליארד דולר:

 

קבוצת הליסינג CIT הזמינה 10 מטוסי "דרימליינר" 787-9 בהיקף כספי של 2.5 מיליארד דולר. ג'ף ניטל, נשיא החברה אמר כי המטוס יתווסף לצי הגדל והולך של CIT הכולל מטוסים חסכוניים בדלק  הנותנים מענה לצרכי לקוחות הקבוצה המחפשים מטוסים מהשורה ה ראשונה המעניקים נוחות עליונה לקהל נוסעים.

 

מטוס הבואינג 787-9 "דרימליינר" הוא החבר השני במשפחת המטוסים היעילה ביותר 787, שסופק ללקוח הראשון ביוני 2014. מטוסי הבואינג  777-8 ו-787-9 מעניקים חיסכון של 20% בתצרוכת הדלק, וקיטון של 20% בפליטת גזים לעומת המטוסים המקבילים להם בגודל.

 

חברת Air Lease הזמינה 6 מטוסי 777-300ER בהיקף של 1.9 מיליארד דולר  ו-20 מטוסי 737 MAX 8 בהיקף כולל של 2 מיליארד דולר. יו"ר Air Lease Corp, סטיבן אודבר-הייזי אמר כי התוספת של מטוסי הבואינג 777-300ER וה-737 MAX 8 להיצע של החברה מקנה חיסכון בעלויות וחווית לקוח מהנה אותה דורשים חברות התעופה. מטוס הבואינג 777 שומר על בסיס לקוחות רחב והוא ימשיך לעשות חיל גם בעתיד. ה-737-MAX מקנה יעילות ושמירה על איכות הסביבה שאין שני להן בשוק המטוסים צרי הגוף.

 

חברת הליסינג אינטרפיד אויאיישן הזמינה 6 מטוסי בואינג 777-300ER בהיקף כולל של 1.9 מיליארד דולר וכן אופציה לרכישת 4 מטוסי 777 נוספים שעם מימושה תסתכם ההזמנה ב-3.2 מיליארד דולר.

 

"החיסכון היוצא מן הכלל בעלויות של מטוס ה-777-300ER מעניק פוטנציאל צמיחה אטרקטיבי ללקוחות החברה", אמר פרנקלין פריי, נשיא ומנכ"ל אינטרפיד. אנו שמחים להוסיף לצי המטוסים שלנו את המטוס רחב הגוף הפופולרי ביותר  בכל הזמנים – ה-777-300ER.

 

חברת הליסינג Avolon הזמינה 6 מטוסי "דרימליינר" בואינג 787-9 ו-5 מטוסי 737 MAX 9 בהיקף כולל של 2 מיליארד דולר. "אסטרטגיית ההשקעות שלנו מתמקדת בבניית צי מטוסים צעיר, מודרני וחסכוני בדלק. הזמנה זו משקפת את מחויבותנו להעניק ללקוחותינו את המטוסים החדשניים והמתקדמים ביותר טכנולוגית הקיימים בשוק", אמר צמכ"ל Avolon דומנאהל סלייטרי.

 

חברת התעופה הסינית אוקיי איירווייס הזמינה 6 מטוסי 737 MAX 8 ו-4 מטוסי 737-800 מהדור החדש בהיקף כולל של 980 מיליון דולר. נשיא החברה לו וויינינג אמר כי מטוס ה-737 הוא עמוד השדרה של צי המטוסים של החברה אשר תרם רבות לצמיחתה בשל אמינותו ויעילותו המוכחת. מטוסי ה-737 MAX יסייעו לאוקיי איירווייס לחדור לאזורים ושווקים חדשים תוך חיזוק הקווים הקיימים של החברה.

 

 

Exit mobile version