Site icon IAS

הושקה טיסה סדירה ישירה חדשה: סמרקנד-תל אביב-סמרקנד

כיכר רג'סטן המרשימה בסמרקנד. צילום Depositphotos

5 ביולי 2023, לראשונה בתולדות הקשר האווירי בין אוזבקיסטן לישראל, נפתחה טיסה סדירה בקו תל אביב – סמרקנד, והיא מופעלת על ידי חברת התעופה הפרטית, Qanot Sharq (קנות שרק).

חברת התעופה "קנות שרק" החלה את פעילותה בשנת 1998. לאורך כל שנותיה התפתחה החברה בהתמדה, והיא ביצעה מאות טיסות מטען אוויר ונוסעים מוצלחות. כיום, חברת התעופה Qanot Sharq היא הבעלים של ארבעה מטוסים המפעילים לא רק טיסות פנים, אלא גם טיסות בינלאומיות.

לדברי שגרירת אוזבקיסטן בישראל, פרוזה מחמודובה: "זה יום נהדר עבור אוזבקיסטן וישראל, לקידום התעופה ביניהן ושותפויות חדשות בין שתי מדינות.

במשך מאות שנים סמרקנד הייתה צומת מרכזית של דרך המשי הגדולה. בתחילת המאה ה-21, העיר נכללה ברשימת המורשת העולמית של אונסק"ו תחת השם "סמרקנד – צומת תרבויות". כיום, אנו מקדמים את המותג "סמרקנד – שער התיירות של אוזבקיסטן החדשה". מתקיימים פרויקטים יוצאי דופן להחזרת העיר לתפארתה ההיסטורית כפי שהייתה בעבר ולמצבה כמרכז תיירות רחב היקף למבקרים מכל העולם".

יש לציין, שמאז פברואר 2018, אוזבקיסטן הנהיגה משטר ללא ויזה לאזרחים ישראלים למשך עד 30 יום. בשנת 2022 ביקרו באוזבקיסטן כ-12 אלף תיירים ישראלים.

באירוע קבלת פנים מטעם נוסיר עבדופארוב – הבעלים של חברת התעופה "קנות שרק", הוא אמר: "תושבי סמרקנד ואורחי סמרקנד היקרים! היום, 5 ביולי 2023, אנו משיקים טיסה סדירה ישירה חדשה סמרקנד-תל אביב-סמרקנד, כלומר, לתושבי שתי הערים המפוארות והמפורסמות הללו, כמו גם לתיירים, תהיה הזדמנות ייחודית לתפוס את העצומות. הרשו לי להזכיר לכם שזהו הנתיב החמישי של חברת התעופה "קנות שרק", לחיבור סמרקנד עם אחרים ערים נוספות, כמו טשקנט, מוסקבה, סנט פטרסבורג ואיסטנבול. אנו בטוחים שטיסה חדשה זו, סמרקנד-תל אביב-סמרקנד, לא רק תוסיף עוד פרויקטים רחבי היקף לתעשיית התיירות של שתי המדינות, אלא גם תחזק את הידידות בין אוזבקיסטן וישראל".

מטוס חברת Qanot Sharq. צילום באדיבות חברת התעופה

Sharq aircompany, לוח זמנים לשנת 2023 אוזבקיסטן – ישראל

טיסה מתל אביב לסמרקנד מתקיימת בימי רביעי

יציאה מת"א: 10:10 (זמן מקומי)

הגעה לסמרקנד: 17:00 (זמן מקומי)

טיסה מסמרקנד לתל אביב מתקיימת בימי רביעי

יציאה 05:05 (זמן מקומי)

הגעה 08:40 (זמן מקומי)

מספרי טלפון לקשר:

07 93 227 71 998 (טשקנט)

55705888 998 (סמרקנד)

81 88 533 03 (תל אביב)

https://www.qanotsharq.com

Exit mobile version