Site icon IAS

הופסק המו"מ בין הנהלת אל על לבין הטייסים

המו"מ בין הנהלת אל על לבין הטייסים הופסק אמש, לאחר ששני הצדדים לא הגיעו להסכמות. הנהלת אל על טוענת כי הטייסים "נטשו" את הדיונים, הטייסים טוענים מנגד כי המו"מ הופסק בהמלצת יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן.

השבתת הטיסות

אם זה לא מספיק מסובך ומתיש, אז מחר עלול הטייס הראשי של החברה, דורון קרני להתפטר, אם התפטרותם של מנהלי ציי המטוסים ובעלי תפקידים נוספים בעל אל, שלגביהן ניתנה התראה לפני כשלושה חודשים, אכן ייכנסו מחר לתוקף. התפטרותו של קרני, שמונה לתפקיד בתחילת ינואר השנה, עלולה להשבית את החברה, מאחר וחוק הטיס קובע, כי ללא טייס ראשי נאסר על חברת תעופה לפעול, אלא אם תצליח אל על למצוא ממלא מקום, או שרשות התעופה האזרחית תיתן אישור מיוחד להמשך פעילותה.

הפסקת המו"מ

מהנהלת אל על נמסר, כי "אמש לאחר פגישת מו"מ קצרה בניסיון נוסף להגיע להסכמות בסוגיית הטייסים הוותיקים, נטשו נציגי הטייסים את שולחן המו"מ תוך שהם מותירים המומים את יו"ר ההסתדרות ואת הנהלת אל על, במשרדי ההסתדרות.

"הרקע לפיצוץ המו"מ הוא סירובם של הטייסים לנוסחה הבסיסית ביתר ביחסי עבודה – שכר תמורת עבודה. דרישת ההנהלה לבצע 9 ימי הדרכה בממוצע לחודש תמורת שכר של יותר מ-50,000 שקל נדחתה על הסף.

נציגי הטייסים אינם מהססים להמר על מקום עבודתם של אלפי בתי אב המתפרנסים מאל על והופכים שוב את קהל לקוחותיה של החברה לבני ערובה, זאת רק לאחר שבוע מפרסום צו חד משמעי המורה להם לשוב לפעילות מלאה וסדירה ללא שיבושים".

מנציגות הטייסים נמסר בתגובה: "הדבר היחיד שמביך היא הדרך בה המנכ"ל הכושל של חברת התעופה הלאומית משקר לתקשורת בלי להתבלבל:

בניגוד להודעתו – הטייסים לא "נטשו" את הדיון.

מי שהמליץ לסיים את הדיון היה יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. הוא עשה זאת לאחר שמנכ"ל החברה דוד מימון חזר בו מהסכמות קודמות, העלה דרישות חדשות – וסרב להתפשר עליהן.

דוד מימון הגיע לדיון בכוונה לפוצץ את המו"מ, ולראיה – הוסכם שהצדדים יגיעו עם עורכי דין במטרה לנסח סופית את ההסכמות, אלא שהיחיד שהגיע בלי עורכי דין היה מנכ"ל החברה דוד מימון.

אין ספק שהאגו של המנכ"ל רוצה לנצח את עובדיו הטייסים. זוהי גישה לא חכמה. מנהל ראוי לא היה מנסה "לנצח" את עובדיו אלא פועל ליישר את ההדורים ולצאת לדרך חדשה למען העובדים, הנוסעים והחברה, שלטייסים ולכלל העובדים היא בית קבוע, ודוד מימון רק גר בו בשכירות".

מתברר, כי במהלך הדיונים יצאו נציגי הטייסים להתייעצות ולא חזרו.

אם אל על תאלץ להפסיק את פעילותה התעופתית בגלל שתפקיד הטייס הראשי לא מאויש יגרם לה נזק כלכלי ותדמיתי עצום, שהיום הוא לא פשוט לאור הסכסוך המתמשך עם הטייסים וביטולי הטיסות.

 

 

 

Exit mobile version