Site icon IAS

הוכרז רשמית: לאטאם תשיק קו ישיר בין ישראל לסאו פאולו וממנה לצ'ילה

מימין, אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות, רודריגו קונטראראס מלאטאם ודניאל פאיאנס מדינמיקה עולמית. צילום עוזי בכר

מימין, אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות, רודריגו קונטראראס מלאטאם ודניאל פאיאנס מדינמיקה עולמית. צילום עוזי בכר

חברת התעופה לאטאם (LATAM Airlines) אישררה היום במסיבת עיתונאים את הודעתה מחודש יוני, כי החל ב-13 בדצמבר תשיק שלוש טיסות שבועיות בין נתב"ג לסנטיאגו בירת צ'ילה, עם עצירה בסאו פאולו שבברזיל.

מחיר כרטיס טיסה הלוך-ושוב לסנטיאגו יהיה החל מ-731 דולרים, מחיר השקה שהוא נמוך בכ-25% מהמחיר הרגיל. מחיר זהה ישלם מי שיסתפק בטיסות הלוך-חזור לסאו פאולו.

מטוס דרימליינר של לאטאם. צילום אתר החברה

לאטאם איירליינס תפעיל את טיסותיה מישראל במטוסי בואינג 787 דרימליינר חדישים עם 213 מושבים במחלקת תיירים ו-30 מושבים במחלקת עסקים. הטיסות הן בשירות מלא כולל ארוחות, שתייה, מערכות בידור וסרטים, שתי מזוודות לתא המטען במשקל 23 ק"ג כל אחת וטרולי.

החברה תפעיל שלוש טיסות בשבוע ותהיה חברת התעופה היחידה המפעילה טיסות ישירות בין ישראל לאמריקה הלטינית. זמן הטיסה לברזיל יהיה 15 שעות וזמן הטיסה הכולל לסנטיאגו יהיה כ-19 שעות. בדרך חזרה, הטיסה מברזיל תארך בין 13 ל-14 שעות.

LATAM Airlines היא חברת ברית התעופה "one world". הנוסעים הישראלים שיטוסו עמה יוכלו להגיע בקלות מסאו פאולו ליותר מ- 120 יעדים וערים שונות ברחבי אמריקה הלטינית כשבין המדינות ברזיל, צ'ילה, ארגנטינה, קולומביה, אקוודור, פרו, אורוגוואי ופרגוואי.

מענק של 750 אלף יורו ממשרד התיירות

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, הזכיר כי השיחות עם הנהלת החברה החלו לפני שנתיים בביקור של שר התיירות יריב לוין באמריקה הלאטינית, זאת חרף העובדה שחברת "דינמיקה עולמית" מייצגת את לאטאם בישראל כבר שנים רבות. כמו חברות אחרות הפותחות קו מיעד שממנו לא טסו עד כה לישראל, תקבל לאטאם מענק של 750 אלף יורו – 250 אלף יורו לכל טיסה שבועית.

הגשר בסאו פאולו בברזיל. מתקרבת לישראל. צילום Depositphotos

הלוי הוסיף כי דרום אמריקה היא מעין מסורת אצל הצעירים הישראלים – גומרים צבא ויוצאים לטיול לדרום אמריקה ורבים לא מחמיצים את הקרנבל בברזיל. "אני עשיתי זאת ובני חוזר עכשיו מעשרה חודשים שם", סיפר, "אנחנו במומנטום מצוין מבחינת תיירות נכנסת, עם גידולים של עשרות אחוזים מדרום אמריקה, ולכן טיסה ישירה זו תמיכה גדולה. המשרד ימשיך לעזור בשיווק ובשיתוף פעולה". לדבריו, משרד התיירות פועל להציג את המוצר הישראלי בדרום אמריקה. "יש צמא לטיסות לישראל וגידול כמעט מכל היעדים. צריך לראות את ההשפעה של אייר אינדיה, היינאן וסצ'ואן על התיירות, שמגדילות את השוק באופן מיידי". עוד אמר שהוא מקווה שייפתחו קווים נוספים.

לאטאם היא מיזוג של חברות התעופה LAN הצ'יליאנית ו-TAM  הברזילאית. היא מתפעלת רשת של 120 נתיבים באמריקה הלטינית, ובנוסף טסה לעשרה יעדים טרנס-אטלנטיים באירופה ובדרום אפריקה. שניים מבעליה הם יהודים עם קשר חם לישראל.

הטיסות יופעלו בימי שלישי, חמישי וראשון. הטיסה תצא מנתב"ג טרמינל 3 ב-18:20 בערב ותנחת ב-05:30 בבוקר למחרת בסאו פאולו. המטוס ימשיך בדרכו מסאו פאולו ב-07:25 בבוקר ויגיע לסנטיאגו בשעה 10:35 בבוקר (שעה מקומית).

רודריגו קונטראראס, מנהל תחום אירופה והמזרח התיכון של לאטאם, אמר כי הטיסה לישראל היא הטיסה הטראנס-אטלנטית הראשונה של לאטאם מחוץ לאיחוד האירופי. לדבריו, עם הקו החדש הם צופים להטיס יותר מ-65 אלף נוסעים בשנה והוסיף כי "נשמח לאפשרות להגדיל את מספר הטיסות". בראיון ל-IAS ציין קונטראראס כי אינם חוששים מתחרות, שבין ישראל לדרום אמריקה שוררים יחסים חמים ולרוב המדינות יש יחסים בילטראליים ואחרים עם ישראל, כך שהתנועה בין המדינות כוללת גם אנשי עסקים רבים, לצד תיירי התרבות (מי שנהוג להתייחס אליהם בישראל כאל צליינים). הוא הוסיף כי המוצר שלהם הוא מוצר טוב, המספק חווייה טובה גם במחלקת התיירים וכי הם מאמינים שהטיסה הזו תהיה להיט.

Exit mobile version