Site icon IAS

הוארכו בשנתיים התעריפים המוזלים להנפקת דרכונים

נתב"ג. תור לבידוק הבטחוני. צילום עירית רוזנבלום

ועדת הכספים התכנסה היום (ד') כדי לדון בהארכת תקנות הדרכונים, אשראושרו בוועדת הכספים ביוני 2017 לאחר סדרת דיונים ערים, במהלכם בניגוד לעמדת רשות האוכלוסין והאוצר, קבעו חברי הוועדה והעומד בראשה, ח"כ משה גפני תעריפים מוזלים משמעותית לעניין הנפקת ושינויים בדרכונים. עדכון התעריפים החל בעקבות הכנסת הדרכונים הביומטריים לתוקף ע"י רשות האוכלוסין, לאחר שהחוק הביומטרי אושר ולאחר שהוחלט לאמץ את השיטה הביומטרית להנפקת תעודות, כולל תעודות זהות ודרכונים.

במהלך הדיון היום ביקשה רשות המיסים לקבוע את התקנות כהוראת קבע, אך חברי הוועדה ציינו כי לאור בעיות שונות בתחום הדרכונים הביומטריים הם מבקשים להאריך את ההוראה בשנתיים, במהלכן ניתן יהיה לבחון את המצב ולערוך שיפורים ככל שידרשו.

בנוסף אישרה הוועדה הקלה נוספת לציבור, כאשר נקבע כי ההוזלה הניתנת לציבור בגין הנפקת דרכונים באינטרנט בתקופת החורף, תוארך בחודש וחצי, והיא תחול עד לסוף חודש אפריל, תחת אמצע חודש מרץ כיום.

עירית ויסבלום, רשות האוכלוסין וההגירה: "התאמנו בקיץ 2017 את תקנות הדרכונים לעידן הביומטרי, לדרישת הוועדה עשינו ויתורים גדולים וניכרים, זה אושר בהוראת שעה עד סוף 2018, וכעת אנחנו מבקשים להפוך את זה להוראה קבועה".

דרכון ביומטרי. גובה האגרה על הוצאת דרכון בנתב"ג תופחת מ-1,105 שקל כיום ל-815 שקל

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "היו דיונים ערים בנושא הזה ופעלנו לטובת הציבור ככל שניתן, יחד עם זה יש הרבה בעיות, כולל תינוק שחייבתם בתשלום ועניינים אחרים, אנחנו מעדיפים שההוראה תוארך בשנתיים, והדברים ייבחנו בהמשך, אולי תראו מקום לשינויים".

ח"כ מיקי לוי: "אני גם מבקש ארכה לשנתיים, יש מקום לשיפורים".

חידוש דרכון בלשכות רשות האוכלוסין – 275 שקל לעשר שנים

לאור הדברים אושרה הארכת התקנות בשנתיים וכן הארכת הנחת החורף. על פי התעריפים שאישרה ועדת הכספים אשתקד והוארכו, כאמור, היום בתוספת הארכת תקופת החורף, תעריפי הוצאת דרכונים באינטרנט יהיו מוזלים ב-40 שקל בחודשי החורף (מאוקטובר ועד סוף אפריל עם התיקון החדש) וב-10 שקלים בקיץ, בחודשים מאי עד אוקטובר, עת הלשכות של רשות האוכלוסין עמוסות מאוד. אגרה רגילה, שהיא אגרת הבסיס, הופחתה ל-265 שקל, ובאינטרנט – 195 שקל. בנוסף, לאחר ההפחתה על התעריף באינטרנט, תעמוד האגרה על 155 שקל בחודשי החורף ועל 185 שקל בחודשי הקיץ.

חידוש דרכון בלשכות של רשות האוכלוסין עולה 275 שקל לעשר שנים. לגבי מי שלא ייתן טביעות אצבעות, התעריף לאחר חמש שנים יעמוד על 130 שקל בלבד. עוד נקבע בשנה שעברה בהחלטת ועדת הכספים ובניגוד לכוונת רשות האוכלוסין ומשרד האוצר, כי כל מי שיבקש לבצע שינויים בפרטי הדרכון שלו, כגון שינוי שם, שם משפחה, מצב משפחתי וכדומה, לא יידרש לשלם ודרכונו עם הפרטים המעודכנים יהיה בתוקף עד מועד פקיעת תוקפו מלפני הכנסת השינויים. עוד הוחלט שגובה האגרה על הוצאת דרכון בנתב"ג תופחת מ- 1,105 שקל כיום ל-815 שקל.

Exit mobile version