Site icon IAS

ההתאחדות בפנייה לוועדת בחינת הסכם שמיים פתוחים

התאחדות סוכני נסיעות ותיירות בישראל הגישה נייר עמדה מפורט ובו נושאים שיש לתת עליהם את הדעת במסגרת היישום וביניהם:

 

החלת חוקי הגנת הצרכן בישראל על כל חברות התעופה שיבקשו להגיע לארץ במסגרת ההסכם. ההתאחדות מתריעה בפנייתה על המצב לפיו היום אין המדינה אוכפת את חוקי הגנת הצרכן על חברות זרות ולא פעם קורה שלקוחות המבקשים לממש את זכויותיהם מוצאים עצמם חסרי אונים והגנה.

 

נושאים נוספים שהעבירה ההתאחדות לידי הועדה:

החלת כללי חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע) גם על החברות הזרות.

חיוב החברות הזרות למנות נציג רשמי בעל סמכות אמיתית לטפל בכל ענייניהן בהתאם לחוק רישוי שירותי תעופה (כיום, בניגוד גמור לחוק, חברות זרות מסתפקות בכתובת פיקטיבית בישראל).

 

התוויית מנגנוני אכיפה שווים על כל חברות התעופה הטסות לישראל.

 

עוד ציינה ההתאחדות בפנייתה כי על הוועדה להקדיש תשומת לב מיוחדת לתשעת היעדים המהווים בסיסים מרכזיים לחברות הזרות, כדי להבטיח שהחברות הישראליות לא יידחקו מהם.

 

למנוע השתלטות ברית תעופה או חב' לואו קוסט על השוק הישראלי.

השוואת תנאים מלאה בין כל החברות שטסות לישראל וממנה.

הסרת דרישות שירותי קרקע בישראל שאינן נדרשות ע"י כללי הטייס הבינלאומי.

 

אפשרות לתמרץ את חברות התעופה בעת משברים ביטחוניים.

לבצע התאמות בדרישות האבטחה מן החברות הישראליות כדי שיוכלו לטוס לכל היעדים כמו החברות הזרות.

 

כמו כן ציינו בהתאחדות כי על המדינה לקבוע מנגנונים ובקרות שיזהו מראש אפשרות של קריסת חברת התעופה הישראלית.

Exit mobile version