Site icon IAS

הגחמה של האיחוד האירופי: תחזית לעיכובים בבדיקות הביטחוניות

נוסעת עם בקבוקוני נוזלים בכניסה לנמל התעופה. צילום freepik

האיחוד האירופי הודיע על תקנות תמוהות וחדשות, שתכנסנה החל מה-1 בספטמבר 2024. נוסעים לא יורשו להעלות עימם בכבודת היד נוזלים שתכולתם הכוללת מעל 100 מ"ל ולא כפי שהיה עד כה, מספר מיכלים ובלבד שתכולת כל אחד מהם לא תעלה על 100 מ"ל. הכללים הללו יחולו על נוסעים בחברות תעופה אירופיות בלבד.

מועצת שדות התעופה הבינלאומית אירופה (ACI Europe) , המייצגת למעלה מ-500 נמלי תעופה ברחבי אירופה, מתנגדת בתוקף לתקנות החדשות בטענה כי נמלי התעופה התקינו סורקים חדישים (C3) בדיוק במטרה להקל על נשיאת נוזלים ומחשבים ניידים בתיקי היד והמהלך יפגע בחוויית הנסיעה של מיליוני נוסעים.

ACI Europe צופה שההגבלה החדשה תגרום לעומס מיותר בבדיקות הביטחוניות ומציינים שמדובר בעונש כבד על נמלי התעופה שרכשו את סורקי C3 בעלויות של פי שמונה מהסורקים הרגילים ונאלצים גם להתמודד עם עלויות תחזוקה גבוהות פי ארבעה.

מספר נמלי תעופה, כמו אירלנד, איטליה, גרמניה, הולנד, מלטה ושבדיה, פרסו את סורקי C3, בעוד שבבריטניה בסך הכל שישה נמלי תעופה קטנים הציבו את הסורק החדש והאחרים קיבלו דחייה לשנה נוספת למימוש דרישת הממשלה.

אוליבייה ינקובק (Olivier Jankovec), מנכ"ל ACI EUROPE אמר: "אבטחה אינה ניתנת למשא ומתן, היא נמצאת בראש סדר העדיפויות של נמלי התעופה באירופה. ככאלה כל נמלי התעופה יעמדו במלואם בהגבלה החדשה. עם זאת, העובדה נשארת שאותם נמלי תעופה אשר אימצו מוקדם את הטכנולוגיה החדשה הזו, נענשים בכבדות הן תפעולית והן כלכלית. הם קיבלו את ההחלטה להשקיע ולפרוס סורקי C3 בתום לב. ההחלטה להטיל כעת הגבלות משמעותיות על השימוש בהם מטיל ספק באמון שהתעשייה יכולה לתת במערכת ההסמכה הנוכחית של האיחוד האירופי לציוד אבטחת תעופה".

Exit mobile version