Site icon IAS

הבינה המלאכותית הגיעה לאיזי ג'ט

איזי ג'ט, חברת הלאו קוסט הבריטית, מינתה לאחרונה אחראי על תחום בינה מלאכותית, בו היא מובילה בתעשיית התעופה. הבינה המלאכותית תסייע בהגברת היעילות, בהפחתת עלויות תפעול, הגדלת ההכנסות ושביעות רצונם של הלקוחות. זאת באמצעות שיפור מגוון תחומים בהם לוח הטיסות של איזי ג'ט, אמינות צי המטוסים, היצע המזון והמשקאות במהלך הטיסה ותוכנית מועדון הנוסע המתמיד.

הבינה המלאכותית עושה שימוש בתוכנות מחשב על מנת לבחון מאגרי מידע ענקיים – לדוגמא: 170 מיליון פרטי מזון ומשקאות המוצעים מדי שנה בכל טיסות איזי ג'ט, 1.5 מיליארד שעות הטיסה השנתיות על פי רכיבים שונים בצי המטוסים או 1.3 מיליארד החיפושים באתר easyJet.com במהלך 12 החודשים האחרונים.

המחשוב המסורתי פשוט רושם ומסדר את המידע הזה, בעוד שמחשוב העושה שימוש בבינה מלאכותית נעזר במידע זה על מנת לנבא את העתיד ולהיערך לקראתו. לדוגמא: לנבא כשל ברכיב מסוים על מנת להחליפו בזמן ובכך למנוע תקלה בלתי צפויה שעלולה לגרום לאיחור בטיסה. או – לנבא את הביקוש לפריטי משקה ומזון מסוימים בכל טיסה נתונה, כך שלא יי ייווצר מחסור או עודף.

קרולין מקול, מנכ"לית איזי ג'ט, הסבירה את השיקולים לשימוש גובר בבינה מלאכותית:

"מאז ההשקה שלנו, לפני 20 שנה, איזי ג'ט הקפידה לעשות שימוש בחדשנות ובטכנולוגיה פורצת דרך, על מנת לשפר את הביצועים העסקיים. השימוש המתרחב במדע נתונים בפעילותנו, יסייע לנו לשפר את היעילות, להוריד עלויות, להגדיל הכנסות ולגרום לשביעות רצון גדולה יותר של לקוחותינו".

אלברטו ריי-ויאוורדה ,אחראי על תחום מדע הנתונים באיזי ג'ט:

"איזי ג'ט הינה חברת תעופה גדולה, אך עם זאת פשוטה. אנחנו חברת התעופה הרביעית בגודלה באירופה, אבל כל ההזמנות מבוצעות דרך האתר easyJet.com, אנו טסים בסוג אחד של מטוסים ורק למרחקים קצרים. הצירוף הזה, של פשטות וגודל יוצר כמות ענקית של מידע. הבינה המלאכותית, העושה שימוש בידע זה, יכולה לפענח תבניות וטרנדים ולסייע לנו להיערך לקראתם.

"עד היום, העניין בפענוח מידע היה אבחנתי והתייחס לנתונים בדיעבד. כעת, הבינה המלאכותית ממוקדת יותר ביכולת ניבוי, שתאפשר לנו להבין את העתיד ולהיערך לקראתו.

תחומים נוספים בהם ייעשה שימוש בבינה מלאכותית הם בתכנון לוח הטיסות של איזי ג'ט, על מנת שיענה טוב יותר כל הביקוש מצד הלקוחות, בפיתוחו של מועדון הטיסה החדש לנוסעים הנאמנים, בפיתוח הצעות חדשות עבור הטסים איתנו לעיתים קרובות או בשימוש במספר הגדול של החיפושים באתר החברה על מנת להבין טוב יותר ולספק את הביקוש מצד הלקוחות – על ידי שיפור היעדים וזמני הטיסות".

 

Exit mobile version