Site icon IAS

האמריקנים מתנגדים לשימוש בסלולארי בטיסות

האם שנת 2014 עשויה או עלולה להיות סוף עידן צו איסור השימוש בטלפונים סלולאריים בזמן טיסה ? בהצבעה האחרונה שנערכה ב-FCC (נציבות התקשורת הפדראלית) הוחלט על ביטול האיסור או לפחות לשקול לעשות זאת, לאחר 22 שנים.

 

מה שהביא לשינוי הם טכנולוגיות חדישות במטוסים המבטלות או מורידות באופן משמעותי את הסיכון להפרעה בתקשורת בין תא הטייס למגדל הפיקוח. "במידה והרציונל לחוק לא קיים,החוק לא צריך להתקיים", אמר טום ווילר, הממונה הראשי לסוגיה, בנציבות התקשורת הפדראלית.

 

עם זאת, רוב האמריקנים עדיין חלוקים בעניין כולל משרד התחבורה האמריקני. סקר שנערך לאחרונה ע"י חברת GetVoIP ,בקרב למעלה מ-2000 אמריקנים בקבוצות גיל שונות מגלה כי, 37% מהאמריקנים מתנגדים לשימוש בטלפונים סלולאריים במהלך טיסות.

 

משתתפי הסקר התבקשו להשיב לשאלה:"האם אתה בעד או נגד שימוש בטלפונים סלולאריים בטיסות? התשובות שנתנו היו: בעד,נגד,נמנע.

 

רק 16% מהנשאלים תומכים באפשרות, 37.5% מתנגדים ו-46.3% נמנעים ואדישים לנושא. עוד מגלה הסקר שאחוז התומכים יורד ככול שעולה קבוצת גיל הנשאלים, לדוגמא: בקבוצת גיל 25-34 יש תמיכה גדולה ב- 10% מאשר בקבוצה של גילאי 35-44. בקבוצת גיל 45-54 יש עליה של 8% בקרב המתנגדים לעומת קבוצת גיל 35-44.

 

בנוסף,רוב האמריקנים אדישים לסוגיה בטענה שדעתם לא רלוונטית ולא תשנה בכל מקרה את החלטת וסדר היום של ה-FCC. רק לאחרונה קבע משרד התחבורה האמריקני את דעתו בנושא המאפשר שימוש במכשירים ניידים למעט סלולאריים בזמן טיסה וחברות התעופה דלתא איירליינס וג'ט בלו איירליינס הודיעו שלא ישנו את עמדתם בסוגיה ללא קשר לבדיקה המחודשת של ה-FCC .

Exit mobile version