Site icon IAS

האם ריינאייר בדרך לשנות שוב את מדיניות הכבודה שלה?

ריינאייר. בכל טיסה שמבצעת החברה עולים כ-100 תיקי גב ללא אישור וללא חיוב נוסף. צילום Depositphotos

אפשר שחברת טיסות הלואו-קוסט ריינאייר תשנה שוב את מדיניות הכבודה שלה. זאת לאחר שמנכ"ל החברה, מייקל או'לירי, הודה בסוף השבוע האחרון כי ריינאייר שוקלת שלא לאפשר לנוסעים לעלות למטוס עם תיקי יד או גב בנוסף לכבודה הרגילה.

הסיבה: רבים מהנוסעים מעלים למטוס תיקים גדולים מדי וגורמים לריינאייר עליה של 5 מיליון ליש"ט נוספים בהוצאות התפעול היומיות.

כיום מאפשרת ריינאייר לנוסעיה להעלות לסיפון המטוס שני תיקים ללא תשלום – מזוודת טרולי ותיק יד. נוסעים שמעוניינים להחליף את תיק היד בתיק גב מתבקשים לשלם 5 ליש"ט. נוסעים שבוחרים לא לשלם עבור תיק הגב, מתבקשים להשאירו למשמורת בנמל התעופה עד הנחיתה חזרה.

לפי ריינאייר, בכל טיסה שמבצעת החברה עולים כ-100 תיקי גב ללא אישור וללא חיוב נוסף. "ההתנהלות הזאת גורמת להגדלת העלויות ולכאוס בטיסה", אמר א'ולירי, "אנחנו בוחנים את האפשרות לגבות את הסכום בשער בעלייה למטוס באופן ישיר".

בדרך להיות חברת אחזקות

עם או בלי עלויות תיקי הגב, נראה שריינאייר בדרך לבצע מספר רכישות בתקופה הקרובה. אחרי שרכשה בתחילת השנה את חברת התעופה LaudaMotion, הודה א'ולירי כי הוא פועל להעתיק את המודל המצליח של חברת IAG וקבוצת לופטהנזה – הפעלה של כמה מותגים תחת קורת גג אחת.

ריינאייר כבר העבירה מספר הצעות לרכישת אליטליה וניהלה מו"מ למיזוג עם נורווג'יאן אייר שאטל, אבל בינתיים לא הודיעה על התפתחויות חיוביות. לדברי א'ולירי, תעשיית התעופה האירופית תעבור שינויים מהותיים בעשור הקרוב ולריינאייר אין שום כוונה להישאר מאחור. "אני חושב שיהיו המון הזדמנויות בעתיד הקרוב ואנחנו רוצים לשחק תפקיד מכריע בעולם התחרותי הזה", הצהיר.

Exit mobile version