Site icon IAS

האם ערוץ הפצה ישיר באמת זול יותר ?

מחקר חדש שנערך ע"י כלכלני התעופה של חברת  INFRATA הבריטית ושפורסם בשבוע שעבר מפריך את טענת חברות התעופה בדבר מעבר להפצה ישירה מטעמי חיסכון. יתר על כן – המחקר מראה כי חברות תעופה מתעלמות בחישוביהן מהוצאות הקשורות באופן מובהק להפצה הישירה, כגון פרסום ושיווק (כולל הקלקות במנועי החיפוש), פיתוח טכנולוגיה, שירות לקוחות ועלויות נלוות.

חישוב אמיתי חושף, כי מכירה ישירה לא רק שאינה מצמצמת, אלא אף מגדילה את ההוצאות של חברות תעופה. בדיקת עלויות העלתה, כי עבור חברות תעופה מכירה ישירה כרוכה בהוצאה נוספת של 11% לכל הזמנה. כך גם בחברות תעופה אזוריות (המפעילות קווים עבור חברות תעופה אחרות), בהן מתבטא גידול של 4% לכל קטע טיסה בהזמנה. בקבוצות תעופה גדולות מסתמן חיסכון פוטנציאלי זניח של פחות מ-1% בהוצאות להזמנה. המחקר מסכם, כי הכדאיות לחברות התעופה במכירה דרך סוכני נסיעות זהה לזו של מכירה ישירה.

נוכח ממצא כלכלי זה מסיק המחקר, כי אימוץ האסטרטגיה של מכירה ישירה והרחבתה, מאפשר לחברות תעופה שליטה בנושא שקיפות המידע ללקוח, אשר הופך ל"שבוי" וחושף אותו לשינוי בתנאים ועלייה במחירים, ובאופן ברור מצמצם את גישת הלקוחות לערוצי הזמנה עצמאיים ונייטרליים, דוגמת פלטפורמות ההפצה הגלובליות (GDS) המשמשות את סוכני הנסיעות ומציגות מגוון עשיר במיוחד של טיסות ואפשרויות הרכבה של טיסה המתאימה בדיוק לצרכי הלקוח.

המחקר נערך בהזמנת ECTAA (האיגוד האירופי של התאחדויות סוכני הנסיעות) ו-ETTSA (התאחדות האירופית לטכנולוגיה ושירותי תיירות), שחבריה הם ספקים עצמאיים של מידע תיירות ושירותי הפצת תוכן תיירותי.

Exit mobile version