Site icon IAS

האם נוסעי מטוסים סובלים יותר מבעבר מבעיית שתייה ?

חדשות לבקרים מתנוססות כותרות  על נוסעים שיכורים שהורדו מטיסות: "אזרח ישראלי כבן 50 נעצר ברוסיה לאחר שהתפרע בטיסה מת"א למוסקבה", "נוסע שיכור התפרע בטיסה מרוסיה לאנטליה", נוסע עלה שיכור לטיסה מבודפשט והמטוס נאלץ לבצע נחיתה"….ועוד ועוד…

ממצאים חדשים של סקר שנערך בנושא שיכרות במטוסים ע"י ה- BBC מאוששות את העובדה כי עולם התעופה מתמודד עם בעיה רצינית ובמגמת עלייה.

אכן כן, מסקר BBC עולה כי בין פברואר 2016 לפברואר 2017 הרשויות בבריטניה עצרו 387 נוסעים הקשורים לתקריות שכרות בנמלי תעופה, גידול של 50% לעומת התקופה המקבילה. בעוד שסקר BBC התמקד בבריטניה יש ראיות כפי שציינתי גם במקומות אחרים בעולם( גם אצלנו) המצביעים על עלייה של מקרי שכרות בנמלי תעופה או במטוסים.

עוד עולה מהסקר שהיעדים הבעייתיים ביותר הם יעדי חופשה, כי אין דבר טוב יותר מלהתחיל חופשה עם "תידלוק" כבר בדרך לחופשה. למעלה ממחצית חברי צוות האוויר ציינו בפני הסוקרים כי היו עדים להתעללות מילולית, פיזית או מינית בשנה החולפת.

חברת החסך (לואו קוסט ) ריינאייר, קראה לאחרונה לנמלי תעופה בבריטניה להגביל את מכירת האלכוהול לאחר שדווח על זינוק במספר הנוסעים השיכורים בטיסות. חברת התעופה מבקשת להגביל את כמות השתייה, לשתי כוסות בלבד לנוסע לפני העלייה לטיסה, תוך כדי מעקב באמצעות כרטיס העלייה למטוס. בנוסף, מבקשת חברת התעופה להגביל את מכירת המשקאות בדיוטי פרי רק החל מהשעה 10:00 בבוקר ולאחסן את בקבוקי השתייה אצל צוות המטוס עד לאחר הנחיתה ביעדים ספציפיים המועדים לפורענות.

במקומות נוספים בעולם כמו בארה"ב נאלצים צוותי אוויר להתמודד עם הבעיה ההולכת ומתגברת בה נוסעים שיכורים גורמים לשיבושים בין אם ע"י הטרדה של צוות המטוס או נוסעים אחרים. מקרה ידוע בארה"ב הוא של טייס חברת התעופה אמריקן איירליינס, שנאלץ להפעיל את כוחו מול נוסע שיכור שדחף דיילת.

פתרון בעייתי נוסף הוצע לאחרונה ע"י דיילי ריינאייר להגביל מנוסעים פוטנציאלים במטוס לרכוש ולצרוך כמות גדולה של משקאות אלכוהוליים. אכן, פתרון בעייתי לכל הדעות. בשלב זה כולנו תקווה שמישהו בנמלי התעופה או במטוסים ישים סוף לתופעה וירים את הכפפה לפני שיגרם אסון העלול לסכן מטוס על נוסעיו וצוותו.    

  

 

Exit mobile version