Site icon IAS

האם נוסעי טיסות שכר "בעייתיים " ?

מחקר שנערך ע"י Kirschenbaum Consulting , חברה לייעוץ אבטחת נמלי תעופה מגלה כי נוסעי טיסות שכר אחראים למרבית עלויות נוספות בנמלי תעופה הנובעות מעיכובים בבדיקות ביטחוניות.

 

הממצאים מבוססים על שנת מחקר יסודי שנערך בנמלי תעופה באירופה ומצביע על הנתונים הבאים: רק 10% – 15%   מנוסעי טיסות סדירות נושאים אתם פרטים אסורים לעלייה למטוס בהשוואה ל-33%-50%  מבין נוסעי טיסות שכר.

 

בנוסף, בעוד שרק 10% מנוסעי טיסות סדירות נדרשו לבדיקה נוספת ע"י אנשי האבטחה בנמלי התעופה, 33% מנוסעי טיסות שכר עוברים בדיקות נוספות ע"י אנשי  האבטחה בנמלי התעופה.

 

כמו כן, המחקר מראה, שנוסעי טיסות שכר אחראים לתוספת של 35% מכלל הוצאות האבטחה למרות שטיסות השכר מהוות פחות מ- 50% מכלל התעבורה האווירית.

 

"אבטחה בנמלי התעופה הפכה להיות מרכיב עלות מרכזי והתנהגות הנוסעים לא מבוטלת ביחס לרווחי נמלי התעופה. רואים בבירור את הקשר בין עיכובים לסוג הנוסע הדורש תשומת לב מרבית שמכבידה על ההוצאות הביטחוניות", אמר פרופ' אלן (אבי) קירשנבאום מייסד ומנכ"ל חברת Kirschenbaum Consulting.

 

על פי המחקר הזמן הממוצע הדרוש לבדיקת נוסע במעבר בדיקה בטיחותית בנמל התעופה הוא 20-30 שניות לעומת דקה או שתיים בנוסע שלא ממלא אחרי הוראות הבטיחות.

מה שנחוץ בשלב השני במחקר הוא לבצע חתך סוציו אקונומי של נוסעי טיסות שכר ולראות האם קיים קשר בין התנהגותם בנמלי התעופה ומצבם הכלכלי או אולי לגילם ביחס לנוסעי הטיסות הסדירות.

Exit mobile version